Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg søkte litt rundt på bmwfans.info for å finne litt info.

og fant ut der at bmw 520 og 528 med Payload increase (Nyttelast økning) så er caliperne like. og det har ikke bilen min. derfor måtte jeg bytte calipere.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva er forskjellen på 520 og 528 hjerne?

Ikke en dritt, i den forstand at det er en forskjel, men om du kjørte på 520 hjerne ene dagen og 528 andre dagen så klarer du ikke si hvem som er hvem. Minimal forskjell i software fikk jeg beskjed om av en tuner.

Skrevet

Så da er det for mitt vedkommende som har 520 touring med ventilerte skiver bare å hive i en 2,8 med gearkasse?

Og hvis det er software det er snakk om, så er det vel også mulig å oppdatere den til samme som 528?

Skrevet
Så da er det for mitt vedkommende som har 520 touring med ventilerte skiver bare å hive i en 2,8 med gearkasse?

Og hvis det er software det er snakk om, så er det vel også mulig å oppdatere den til samme som 528?

Ja du kan bare hive nedi 528motor med gearkasse uten noe ploblemer. jeg tenkte jeg skule oppgradere en gang til. kaste i en 535 v8 i min. og da er det litt mer jeg må bytte =) men hva gjør man ikke får å få bmw´s V8 :)

• 11 months later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Hvordan blir det med EWS når jeg bygger om? vil det gå greit om jeg setter på 528i hjernen fra motoren jeg har kjøpt eller må man gjøre noe mer?

Skrevet
Kommer vel litt ann på om du skal godkjenne eller ikke :)

Min er ombygd fra 520 til 528.

Brukte 520 girkasse en stund(Manuell) men den røyk ved litt hard bruk. Så tipper automatkassen tåler enda mindre..

Hadde ikke du da helen på gassen og slapp ut clutchen på andre gir? No offence, men synes å huske noe sånt.. Min er også ombygd (230hk) og den går fint sammen med 2,0 kassen. Null problem så lenge du kjøre med vett ;)

Skal du bruke 2,8 girkasse må du trikse og mikse litt med flensen på girkassa hvis du skal bruke 2,0 mellomaksel.

Kan du si litt hva som må gjøres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...