AVT Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 Hei Såvidt jeg forstår fungerer en viskosekobling slik at væsken inni koblingen må bli varm for at viskosekoblingen skal stivne, og dermed overføre kraft. Nå som det begynner å bli ganske kaldt ute, vil en viskosediff bruke lenger tid til å overføre kraften enn vanlig? Isåfall hvor lang tid er det snakk om? Jeg la merke til at bilen min kun spant på høyre bakhjul og venstre forhjul i dag, da jeg gasset litt hardt opp oppkjørselen min. At den kun spant på 1 hjul foran skjønner jeg, da det er åpen diff foran. Men den skal da spinne på begge bak. Jeg syns dette var rart, og testet derfor et par småharde launches. Da la jeg igjen 4 striper med børstet snø, altså bilen spant på alle hjul. Er dette normalt eller er det noe galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 vanskelig å si det med tempratur du er derimot klar over at viskosediffen din bak sperrer mer og mer etter hvor mye du spinner på det ene hjulet? Kan det tenkes du ikke spant så veldig mye og sperrevirkningen ikke var så veldig høy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 Tviler på det, fordi jeg spant i ca 0,5 sekunder da jeg la igjen 4 spor. Men da jeg kjørte opp oppkjørselen og kun spant på ett hjul hadde jeg full gass i et par sekunder. Ja, jeg er klar over det ja. Men i dette tilfelle så skjedde det stikk motsatte. Så jeg tviler grunnen var at jeg ikke spant nok. Jeg filmet til og med den ene gangen, og der ser jeg at det ene hjulet spinner som bare det, mens det andre ruller sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2010 Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om viskosen trenger lengre tid til å varme seg opp når det er kaldt ute? Det er ihvertfall min teori! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 En viskose diff pleier som regel å bli fort varm ( de tåler lite med herjing i lengda ). Har du byttet olja på den på en stund? Hvis viskositeten på olja er dårlig, blir sperringa også dårlig. Viskose diff har flere plater tett nesten helt inntil hverandre og når de begynner å bevege seg i forskjellige hastigheter så blir viskositeten(tykkelsen) på olja i diffen høyere og olja blir tykkere som gjør att platene drar med hverandre i ~lik hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2010 Oljen er nok ikke byttet på en stund nei. Du tror problemet ligger her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå