Gå til innhold

E46 316 2001 mod.. Div problemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Oljelampa lyser gult litt etter oppstart og slukker igjen, oljenivået er bra.

- Airbaglampa lyser av og til når jeg har med noen i passasjer setet.

- kjøleveske lampa lyser av og til, sjekket vann nivå og det har minket på vannet. sjekket olja og den er fin... hvor blir de av vannet?? fylte etter 1,5 lter vann på 40-50 mil ca.

- front lysene blir sterkere og svakere.. merker de spesielt om jeg har på varmetrådene i bakruta, da blir de også dårligere signal på radioen.

- bilen "jager" under på drag.

Om noen har hatt de samme problemene og har noen tips, eller veit pris på deler og rep så hadde det vert fint :) kan gjøre de meste selv så trenger heldigvis ikkje til verksted :)

Skrevet

airbag: er i alle tilfeller sensoren under setetrekket som er brudd i så den må skiftes.

oljelampa: mest sannsynelig noe i veien med nivåsensoren også men få en diagnose på dette.

hadde jeg vært deg vile jeg bare kjørt en diagnose på verksted så finner de nok ut av de meste feilene ganske fort.

å få de til å sette tryk på kjølesystemet, for å se etter lekkasjer.

Skrevet

At frontlysene varierer i styrke kan tyde på et spenning/strømproblem.

Mål spenning på batteripolene og let etter spenningsvariasjoner.

Hvor gammelt er batteriet ditt? Har du sjekket at dette er ok?

Lav og/eller varierende batterispenning kan gi mange rare feil :shock: .

Skrevet

Eg også har problem med varierende spenning på lysa, spesielt når eg bruker masse strøm (setevarmere etc.).

Dette kom etter at dynamoen min gjekk til he...... og skifta til ny. Når dynamoen min gjekk, så trur eg også at eg tok knekken på batteriet, så eg tror at det er batteriet som er synderen hos meg hvertfall.

• 4 weeks later...
Skrevet

har lys problemene selv, det med styrken faller opp og ned. har noen byttet batteri og merket noe forskjell? - for jeg plages hvertfall av dette og vet ikke hva jeg skal gjøre.:S

mvh Andreas K,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...