Gå til innhold

E30 M20 Sprsm ang å pare sammen preface elnett med facelift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ett spørsmål, har en m20b20 preface, dvs uten tomgangsmotor osv...... har bare ett spørsmål jeg lurer på, er det mulig å evt bruke fordelern slik den står hvis man bygger om til facelift ledningsnett? altså man bruker alt fra facelift nettet, men ikke fordelern?

Bare lurer jeg:)

Skrevet

det er mulig ja.

Hvorfor skulle det ikke være det? fordeleren gjør ikke en dritt, den bare fordeler strømmen fra coilen :)

du må også bruke triggerhjul og sensor fra facelift. triggersensoren i fordeleren du har tror jeg ikke funker sammen med m1.3

Skrevet

Nei tenkte å prøve dette siden jeg egentlig har alt jeg trenger til å bygge om til facelift nett utenom registerdekslene:) vært morro å prøve:)

Skrevet

ikke på noe bmw motor. men på annen type bil med samme system.

en fordeler er jo en fordeler. den får gnist i midten og fordeler slik den skal rundt. samma hvor den sitter hen, bare den går riktig.

Skrevet

Hvilken modell er motoren da? Om den er ifra 86 har den samme runde motorkontakten som på facelift, passer temmelig rett i, mener iallefall på den skal starte..

Skrevet
fordeleren må flyttes pga den org til motronic står også i 0. og når du kan flytte på den blir tenninga feil.

Oki:) takk for info:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...