Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du foran eller bak nå? skjønner ikke helt hva slags kopp du snakker om. Er det tårnlageret du mener? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hm, det fatter jeg ikke, har tatt av utrolig mange fjærer på E34, men dette har jeg aldri vært borti. så fjæra/koppen sitter der etter at mutteren er løsna altså? :?

Skrevet

Har prøvd på det og prøvd å slått under i fra og opp, men var ikke så lett nei.. Ble vist værre enn jeg trodde og at det holdt så bra på det lille arialet..

Skrevet

Er det tuppen på demperen du ikke får ut av tårnlageret? der du tar av ei mutter? denne skal jo da i såfall slås ned. Alternativt kan du løsne de 3 muttrene på tårnlageret og ta ned hele driten.

Skrevet

om du tar ned tårnlageret sammen med fjær, demper og hele driten, måtte det da være mulig å få det løst?

Slik som dette:

shock_step5.jpg

Har og hatt ute demperene fremme mange ganger, og har aldri vært borti at den setter seg fast i toppen.

Eller er det denne koppen du mener?

shock_step7.jpg

Isåfall kan denne fjernes slik, om du ikke får løsnet den med rørtang der den står.

shocknut.jpg

Note that:

* the brake disc is on the upright

* 2 wheel bolts have been nipped up to hold the upright/disc/wheel in place

* I didn't care too much about the wheel getting scratched, but a bit of carpet will sort that out

* The white extension on the end of the pipe wrench is part the metal support from some shelf's (used because it was all I had to hand)

* The easiest way to operate the pipe wrench is while standing on the tyre.

* I really doubt this will hurt the bearing (didn't on mine anyway)

Skrevet

Det er den koppen ja :wink: Men fjæra er i biter, så er ikke noe spenn på demperen, skal bort nå og prøve å løsne den med rørtang, men hat fått vite om en demper ikke så langt i fra meg på et huggeri, skulle ha 650 for den, synes det var litt mye jeg da :wink:

Skrevet

Satt helt dønn den :roll: Men det er vist 2 forskjellige typer av demperne til e34 6 cyl.

De som er lagd i fra 88 og til den 7mnd i 1990 har(12mm gjenger og 65mm tapp)

De som er lagdt i fra 8 mnd i 1990 til 9 mnd i 1995 har (14mm gjenger og 45 mm tapp)

Har det noe å si at jeg kan bruke de nyere bare at jeg har likt på begge sider? :wink:

Ellers må jeg bruke den eldste typen...

André

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...