snowporn Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Hei, klarte å knekke ene fjøra på bimmer'n i går, så nå subber og lager lyder fra ene sia hos meg Men jeg kjøpe bilen som var "garasje senka", så må ha nye fjører og kanskje dempere. Vet noen om jeg bør kjøpe nye dempere eller holder det med bare "nye" fjører? Og kan jeg kjøpe fjører fra alle typer bilen bare det er e34? Trenger bilen kjørbar fort! André Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 du må jo ikke kjøpe nye dempere bare fordi fjæra er gåen, men det kan jo ofte være like greit, siden man må demontere hele sjiten likevel. dog om du skal senke vil jeg nok anbefale å bytte dempere til noen som er laget for kortere fjærer, ellers risikerer du å bunne demperen og redusere levetiden betraktelig. Det er jo en gylden mulighet for å rive i et senkesett. Schmiedmann.no, Koed.no og GSbildeler.no har helt sikkert noe du kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 du må jo ikke kjøpe nye dempere bare fordi fjæra er gåen, men det kan jo ofte være like greit, siden man må demontere hele sjiten likevel. dog om du skal senke vil jeg nok anbefale å bytte dempere til noen som er laget for kortere fjærer, ellers risikerer du å bunne demperen og redusere levetiden betraktelig. Det er jo en gylden mulighet for å rive i et senkesett. Schmiedmann.no, Koed.no og GSbildeler.no har helt sikkert noe du kan bruke. Tenkte bare å kjøpe brukte eller nye fjører, ska holde de orginale nå som det er vinter og kjøper senkesett til jeg får igjen på skatta Men kan jeg bruke hvilken som helt fjærer bare det er i fra e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Det er nok noen forskjeller på fjærene ja. Hvis du ser på de forskjellige nettbutikkene ser du at det er andre fjærer til f.eks 540i enn 518i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 Okei, for jeg trenger 2 fjærer foran til 525'n Men takk for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 du kunne fått de gamle fjærene mine men har 520 så vett ikkje om det passer 110% og så veier vel 525en litt mer framme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 du kunne fått de gamle fjærene mine men har 520 så vett ikkje om det passer 110% og så veier vel 525en litt mer framme? Er ikke helt 100%sikker selv, får skjekke rundt først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Samme fjærene på 520 og 525. Har fjærer fra en demontert 525ia liggende. Brukt, men brukbare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius_m535_90 Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 gjorde dette på søndag, løsne stabilator staget ta en fjærklemme, ta fjæra max sammen og dra ned hele demper og ut,kan være litt kronglete men funker, bytt demper og fjær funka fint gjorde dette på 3 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.larvik Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Hvis du bytter fjærer bak også så vil du nok få bedre kjøreegenskaper hvis det er garasjesenket bak også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 Er ikke garasjesenka bak nei Men tok meg en tur til nabofylket og fikk tak i par fjærer, så det blir litt skruing i mårra i kulda Huff! Får håpe det ikke er ihjælrusta det jeg må skru på da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2010 Etter noen timer med banning og blod, så er koppen på toppen av demperen forsatt på, sitter fast Så må nok få tak i en demper å eller demper med fjær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 For å få av den må du nok manne dæ opp! Kjøp en stor amerikansk rørleggertang fra Biltema og en boks rustløser så er det bare å slå på tuppen av tanga. Den gir sæ til slutt Ta litt kobberpasta på det nye lokket før du skrur det til, men ikke gris det utover andre plasser (eks demperstanga)! Da blir det lettere neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Jeg bruker muttertrekker, funker bra d, men d er ikke alle som har tilgang på luft og muttertrekker da men d var kanskje ikke mutteren på demperen du mente? skjønner ikke helt den koppen man prater om her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snowporn Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 Tok av muttern, men den koppen under som man kan bare dra rett opp Prøvd å skru, bende og slå løs, sitter helt bom fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå