Gå til innhold

servo'n på min e39 virker ikke , trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har bare eid denne bilen i 2uker og idag så la eg merke til at det var litt lite servo olje på

beholderen så eg kjøpe en flaske med ATF servo olje , han som solgte den sa det var rett servo olje og bruke. fylte litt på , kjørte 200meter og så hadde eg ikke servo lengre , virker bare nor eg gir litt gass . bilen er en 2002mod 520 2.2l er bare kjørt 155000km

forstår liksom ikke ka som har sjedd, håper noen kan her kan hjelpe med

mvh

Terje

Skrevet

1. Har du sjekket nivået i beholderen på nytt? Peilepinne på lokket.. Dersom det var luft i systemet vil mengden olje synke igjen.

2. E39 bruker 2 forskjellige servo oljer. Har du brukt riktig?

3. Pumpa har tatt kvelden. Ser fler og fler som dør, derfor er det nok ikke så smart å bytte til en brukt en heller...

Skrevet

Sjekka bare for moro skyld hva det koster for ny pumpe. Har egentlig sluttet å sjekke på GS, men gjorde det allikevel(sjekkedt på min 99 320d).

Schmeidemann 2.160,-

GS 4.800,- HEIA GS!!

Det er ikke rart jeg har slutta å handle på GS. Nå kan det jo hende at pumpa fra Schmedmann ikke original, men alikevel...

Skrevet

Skifta nettopp servopumpe på min e39 520IAT. Tror det var 1800,- hos Scheidemann og 3300,- hos GS for uorginal. Trenger nok ikke si hvor jeg kjøpte den :-)

Det er enkelt å skifte, men det tar endel tid. Brukte 3-3,5 time på min inkl skifte av oljebeholderen. Det er ganske selvforklarende når du først har kommet deg under bilen og ser hvordan det ser ut.

Skrevet

tusen takk for svar

har hatt en mekaniker og sett på bilen han tappa ut all olje og rensa systemet og tatt på olje

ble litt betre men han mener det ikke kan være servo pumpen men tannstaget

og eg har noe som heter servotronic og dette koster 18762kr på gs

men på schedmann har di en nyoverhalt til 6314kr er oppgitt nå er vel noe som ikke er så lett og bytte , noen som kan bekrefte eller avkrefte at er tannstage som er problemet

mvh

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...