Gå til innhold

Varsellamper til BMW 523i e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Får stikke innom NAF etterpå.

Forresten, nå som den er gåen.. så virker det som det ikke er noe forskjell på "drive" og "sport" på kassen.. Står den i noe slags basic modus når speedometeret er ute?

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har prøvd veldig mye jeg har hatt det helt jævlig med denne bilen alt skjedde plutselig, nå har byttet katalysator alle abs følere byttet ut olje i kassen og tilslutt ventilhuset/styreenheten i kassen å ingen ting hjalp det er en gul lampe som lyser når

starter bilen også går det ett par sek så hører du kassen låser seg lampen kommer opp :((((((((((( har prøvd å koble av batteriet også men ingen ting hjalp. jeg snakket med GS Support tlf om det han mente at posisjons følere på disse kassen fra 1996-98 har hvert ett problem se link på den linken --->>> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=15 Nr: 11 er delen

det siste info jeg har fått av mekanikeren er at det er en brudd fra styreboks ledningene til kassen det er et brudd der aaah!

Skrevet
Jo, det må mann :) jeg jobber på BMW så vet hva jeg snakker om, stadig E39'er som vi bytter ABS sensor på :)

så man må det altså?

på den forrige e39en jeg hadde gjorde jeg ikke det etter sensor byttet, og da virket alt som normalt..

har akkurat byttet sensor, og lyser fortsatt..

men det funker å koble av batteriet i 30min og ?

har ikke diagnose..

Skrevet

Bilen er gått 310", 96mod. Trolig med samme kasse.. fullt servicehefte.

Spørsmålet er om den trenger signal om fart for å funke helt riktig -> abs v.b.

Faktisk litt treg fra 1. til 2. etter kort oppoverbakke.. må få en sjekk på oljen, selv om det ikke er alt for lenge siden sist.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg tok en motstands test på hver enkelt sensor, å alle hadde mellom 7 - 8, så de fungerte fint.

Hva endelig på GS å tok en diagnose, å dem fant ut at de hva styringsenheten som hadde gått. Flott at de hadde funnet problemet, å de monterte en ny hjerne i samme slengen. Endelig er problemet løst. Men det ble en kostnad på 12 700 kr. kammær.

• 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

Eg har akkurat dei samme symtona som det du har , først begynte abs/asc lampa og lyse, så etter kvart kom den gule taggete lyset nede til høgre opp, har skifta abs sensor venstre side og nullstilt etter det, men feilen er der likevel. Har fått opp ein feil, 55 asc intake valve, tydeligvis noko med asc/abs. Håpar at girkasselyset er ein følgefeil av dette! Utruleg irriterande når bilen går i nødmodus, også kanske farleg i trafikken når du ikkje har særleg å gje på gass pedalen! Tar imot alle tips med glede! God påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...