Gå til innhold

j)

Joachim00
 Share

Anbefalte innlegg

Du sier ingenting om du har M47 eller M47N- motor.

På M47 sitter dieselfilteret i motorrommet på høyre side sett forrante:

OTAxMDFfcA==.png

På M47N er jeg ikke helt sikker da jeg ikke har common rail motor selv, men ser som det kan stemme at den er under bilen(uten at jeg er sikker):

MTMyOTEwX3A=.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en M47-motor, ikke common rail. Gikk inn på mekonomen og tok ut 7 siste siffer på understellsnr. Derfra gikk jeg videre til BMWfans, legger inn 7 siste i understellnr i 2. innfyllingsfelt. Da får du opp at det er en 318d M47 motor fra November 2001. Videre kan du "browse parts", for å se delekatalogen for alle delene til bilen din.

Om du har hatt bilen i mer enn ett år uten å skifte dieselfilter så ville jeg skiftet det. Dette kan gjøre at den fusker.

Det kan jo også være at glødepluggene, en eller flere, er gåene. Dette gjør at den blir vanskelig å starte.

Det stemmer nok godt at det er en ca 5-7cm kork som det står 25Nm, hvor dieselfilteret sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende det er kondens eller vann i filteret, er du i tvil - skift det! Koster 180kr originalt.

Glødepluggene virker eller virker ikke. Men om en ikke fungerer vil den bli vanskelig å starte. Dersom to ikke virker blir den enda vanskeligere å starte... Det er vel også slik at dersom en glødeplugg tar kvelden så får vel de andre for mye spenning og går i stykker i rask rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nøye med 25Nm, men du må jo skru det på så det sitter ordentlig fast...

Enig med deg der, om de nettopp er byttet er det rart om de er ødelagte nå. Du kan selvfølgelig vurdere å ta bilen til verksted(helst BMW) og få stilt en diagnose, da kan de kanskje fortelle hva feilen er.

Dersom du nettopp har kjøpt bilen hos forhandler hadde jeg levert bilen tilbake og bedt de utbedre feilen(e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...