2000Touring Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 min erfaring vil sende deg på verksted jeg prøvde å holde igjen å slo med hammer og en lang jernstang men den ville ikke vrikke. problemet lo i å holde igjen hjulet mens man sku løsne bolten.Hvis du klarer å holde hjulet igjen bør det nok gå.. men jeg mener denne bolten er festet med over 1000 newton.. Den bolten skal sitte med 410Nm ihht Haynes boka. I den samme boka står det at dersom man ikke har spesialverktøyet kan man bruke en "strap wrench" for å holde den fast. (Ser ut som en oljefilteravdrager) Er forresten mulig vi brukte muttertrekker for å løsne den bolten - broder jobber på tungtverksted, og der har de både 3/4 toms(muligens også større) muttertrekkere. Ut med radiatoren, bruk muttertrekker. Mener å huske at det er litt liten plass der, så jeg brukte nok en "mini" muttertrekker. Takk skal du ha Jørn, husket ikke helt hvordan vi gjorde det... vi har 11 bar i luftanlegget, så den trekker nok opp med over 600Nm Takk skal du ha Jørn, husket ikke helt hvordan vi gjorde det...
Fuzzy Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Ser Biltema har en slagnøkkel for akkurat dette; regner med at denne kan "sjokke" løs bolten slik at man slipper å tenke på å låse veiva/vibrasjonsdemperen? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... remskiver/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå