Henrich Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Kupeviften lager lyd når bilen er av.. Tipper det er en motstand på denne som er kødd.. fant DIY på dette. Hvor er denne grei å få kjøpt.. ? Så man får kjøpt riktig! Kan denne viftesaken rengjøres uten å demontere alt.. eks igjennom viftesats over CD?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Lager den ulyd er bare går den? Lager den ulyd er lagre gåen og du må (til slutt) bytte vifta (se link i signatur) og nei du kommer ikke til noen andre måter en å dette. Motstanden er forbruksvare og "alle" har denne. Ditt lokale BMW verksted, GS, Koed osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Tipper du hører vifta inne dashen som trekker luft over temp sensoren som registrerer tempen i coupe. Den går i såfall 15-20 minutter etter at bilen har blitt forlatt urørt. Starter opp med en gang dører åpnes. Den har i såfall ingenting med viftemotstanden og gjøre, og ja. Har sett på nett at den isåfall kan rengjøres, men husker ikke hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrich Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2010 Den skal altså gå litt etter stopp, men samtidig er motstanden en gjenganger feil. Slik at den stopper helt etterhvert.. og ikke tapper batteri etc.. Hvordan vet jeg da et motstand er gåen? Kun ulyd etter stopp altså, nesten som den tar i noe. Fungerer ellers bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Snakker altså IKKE om viften som gir luft til coupe. Den skal stoppe når tenning er av, eventuelt kun blåse dersom rest funksjon eller eventuell defa er aktivert. Vifta jeg snakker om er en liten "prosessorvifte" som sitter inne i klima panelet bak det lille gitteret på venstre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e3978 Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Ballder skrev: Snakker altså IKKE om viften som gir luft til coupe. Den skal stoppe når tenning er av, eventuelt kun blåse dersom rest funksjon eller eventuell defa er aktivert.Vifta jeg snakker om er en liten "prosessorvifte" som sitter inne i klima panelet bak det lille gitteret på venstre side. Ja hadde det samme på min e39...holdt på å bli smårar før jeg fant ut hva som laget lyden... Men jeg blåste et par ganger med kompressoren min, og da forsvant lyden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrich Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2010 Hmm.. hehh! Får ta en nærmere titt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå