B®O®™ Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 For 2 måneder siden begjynnte min 1986 E30 325i og lugge litt i ny og ne når den traff turtall mellom 4/5000rpm et sted. Fikk et lite "hakk"/stopp fr den dro seg videre. Dette var kun når motor har blitt kjørt varm. Det ble bare værre og værre med tiden. Nå siste uka har den begjynnt og totalsperre på 4000rpm og nekte og gå over det turtallet. Dersom man holder jevn og sakte gass klarer den det, men om man bånner gassen når den står på tomgang så dør den momentant/ drukner. Nå nekter den totalt og starte av seg selv på starteren men om man triller igang så fyrer den etter noen meter og begjynner da og svive samt man kan kjøre med den og den oppfører seg normalt. Når den har gått i noen minutter så begjynner den og fuske og dø om man girr full gass. Har prøvd og bytte følgene uten hell: *Luftmengemåler *Tempgiver *Hjerne *Lmm (Luftmengdmåler) *POT meter (Gasspjeld greia) *Gått over alle slanger og sjekket for lekasje av bensin/ vacum Rotor og lokk er nytt og har sjekket at bilen tenner men kan det være coiler som lager kvalm? Prøvd og legge pluggene på motor med hette på og det er tenning på de. Bensinpumpa går også og som sakt får jeg start på den og når den er kald så kan man kjøre helt fint osv. Sykt tart problem jeg sårt trenger hjelp på. Har heller ikke prøvd og bytte den veivføleren eller hva den heter men er usikker på om det er den. Noen som har tips om hva jeg kan sjekke. Tenkte og prøve coil imorgen men tror dere det kan være et tema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Prøvd og skiftet bensintrykksregulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Glemte og skrive det. den er også bytta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Var ute og fikk start pån nå etter 300meter trillstart. Når den står på tomgang fungerer den fint men med engang man klemmer inn gassen så er det som om den "drukner". Og dersom man prøver og fyre den opp på tenninga går vel 3 førsøket men sykt tungstartet. Også prøvd med ny coil nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Hvilke temp giver har byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Den blå som er bak den brune. Den brune er vel kun til kjølevæske temp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36touring Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 sjekk dyser, bare for og utelukke de også, har vært borti at ei eller flere dyser slipper ut mere bensin enn resten ved lik åpningstid, så den drukner bort på en eller flere sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 den brune er til kaldstarten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Skal ut i garasjen nå og sjekke:) Har skaffet en ny brun føler samt en annen LMM. Hvordan skal jeg man sjekke dysene? Disse fungerer vel enten eller er defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Skal ut i garasjen nå og sjekke:) Har skaffet en ny brun føler samt en annen LMM. Hvordan skal jeg man sjekke dysene?Disse fungerer vel enten eller er defekt? ta av dyse galleriett,sett 6 stk brus flasker på dem og dra den på starteren..se om dem spruter konstant eller pulserer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Sjekk kontakten/skjøten fra tempgiver under innsuget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B®O®™ Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 Du mener pot meter under spjeldet? Isåfall har jeg testa med ny. Er så forbanna pån nå. Har bytta den brune føleren også men bare drukner. Nå står den på en random strand et sted. Umulig og få start pån uten å trille igang. Det smeller i potta osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Det er nok noe med bensin tilførselen. prøv å bytte til noen andre dyser. Min 325 var også slik etter at jeg monterte datasprut, den fikk alt for mye bensin. Var vanskelig å starte og smalt i potta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Ikke pot meter! Under innsuget er det en rund skjøt/kontakt på ledningen som går fra giver til hjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Desember 21, 2010 Share Skrevet Desember 21, 2010 Prøvd å ta en kompresjons test, kan være toppakning som lurer deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå