Gå til innhold

Vibrasjonsdemper 320d e90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min mor har en 320d E90 2005 modell, altså av første typen før partikkelfilter ble standard. Fikk problemer idag, multireima hoppet av og etter nærmere inspeksjon så ser jeg at det er vibrasjonsdemperen som er gåen. Ser at dette er en ganske dyr del, og har lest fort etter litt googling at dette kan være en svakhet på disse motorene.

Kan jeg gå til BMW Norge og kreve dette på garantien? Bilen ble kjøpt på Bilsalongen i Skien brukt, som en premium selection bil, garantien der har midlertidig gått ut, men hva med 5 års reglen? Har forøvrig sliti litt med garantisaker før på denne bilen, bl.a en knekt fjær.

Mvh Fredrik

Skrevet

All reklamasjon du krever skal gå via stedet der du kjøpte bilen ,5 års reklamasjonsrett gjelder jo forsåvit fra du kjøpte bilen ikke fra den var registrert som ny i Norge.Hvor lenge har du hatt bilen og hvor mye har du kjørt ?

Skrevet

Hei!

Badsha: Skal du bytte denne selv? Har nå fått konstatert at det er vibrasjonsdemperen. 6450 kroner skulle de ha for jobben ! Latterlig dyrt spør du meg .. Men sånn er det nå .. Bilen har gått 10k km for mye til å få noe igjen på garanti , hadde dette vært en Toyota kjøpt på Funnmark hadde dette vært ordnet opp i av verkstedet for lenge siden, uten snakk om noen penger inni bildet...

Verkstmester påstod også at dette var vanskelig å bytte sjøl pga. noe store moment en måtte dra til med bl.a .. Har ikke kikket på det selv , noen som vet noe om å bytte disse selv?

Skrevet

da fikk jeg bytten min idag,m og bilen er en drømm å kjøre:)

6457!!!!!! fyy fader da er du flådd for penger! men hvor mye er bilen kjørt??

jobben er gjort på ca 30 min!

vibrasjonsdemperen kostet meg 1200 kr (kjenner en verkstedsfyr så for billig) ikke org, men samma saken!

det stemmer at den sitter med en skikkelig momment,

men det jeg anbefaler er en svæææær latmans arm jekk opp bilen, hold på vibrasjonsdemperen, og be han som sitter opp trykke på startknappen, da skal den jammen være løs. men OBS!!! her må man være sterk!

er du det så kan du gjøre jobben unna på 30 min og samt til en pris på maks 2000 kr!

• 2 months later...
Skrevet

fungerer dette trikset? skal gjøre det på min i løpet av uka.. åssen fikk du det fast nok når du skulle montere den nye? skal vel dra til med 300nm..

Skrevet

som sagt bruk en laaaang latmans arm og lås svinghjulet med en drill \borr som man setter inn i et lite hull ved mottorblokka, og da er det abre å skru alt du har med 2 menns kraft;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...