fast Dog Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Hvor kjølevann skal det være oppi ekspansjonstanken på E39 tds?? Vet at systemet er selvluftende, men mistenker at den bruker kjølevæske. Kan noen fortelle meg hvor nivåen normalt pleier å ligge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Bruker eller lekker ? På min tds så lak det på kjøleslagen som går inn på toppen nermest torpedoveggen, i tillegg lak det rundt en plugg som blindet et slik 'temp følere hull' på toppen rett under innsuget. Når du ser ned i ekspansjonstanken ser kan de se en målepinne med ei innsmalning og toppen på en rund dings. Den runde dingsen er sensor for lavt kjøleveskenivå, antar jeg. Bruker å fylle over denne 2 - 3 cm til. Husk å sjekke på veskenivå med lik temperatur på kjølevannet, helst kald motor for å få rett sammenlikning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 kan ikke se noen lekkasje da, men jeg pleier som regel å fylle rett over den skilleplaten som står oppi. da funker varmeapperatet ok, men når nivået faller litt så blåser det kaldt med en gang den står på tomgang. Aner ikke hvor vannet tar veien men antar den tar veien gjennom overtrykkslangen siden nivået er for høyt!?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Min erfaring med slike lekkasjer så blir det noe avleiring der vannet kommer ut, så skal være mulig å se det. Har du sjekka oljefyllelokket og peilepinnen for gulhvit guggel som kan indikere lekkasje fra kjølekanaler inn i toppen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Er nok ikke fylt på for mye nei, for om du skulle ha gjort det, så blir det ikke borte så mye som du sier her, så det er nok noe galt et sted, alt fra slanger,radiator,varmeregister til toppakning dette.Let etter lekasjer, se på oljelokket om d er grått, også om d er olje i vannet, ryker d litt grått/hvitt av eksosen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå