Gå til innhold

Kjølevann nivå Tds

fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker eller lekker ? På min tds så lak det på kjøleslagen som går inn på toppen nermest torpedoveggen, i tillegg lak det rundt en plugg som blindet et slik 'temp følere hull' på toppen rett under innsuget.

Når du ser ned i ekspansjonstanken ser kan de se en målepinne med ei innsmalning og toppen på en rund dings. Den runde dingsen er sensor for lavt kjøleveskenivå, antar jeg. Bruker å fylle over denne 2 - 3 cm til.

Husk å sjekke på veskenivå med lik temperatur på kjølevannet, helst kald motor for å få rett sammenlikning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se noen lekkasje da, men jeg pleier som regel å fylle rett over den skilleplaten som står oppi. da funker varmeapperatet ok, men når nivået faller litt så blåser det kaldt med en gang den står på tomgang. Aner ikke hvor vannet tar veien men antar den tar veien gjennom overtrykkslangen siden nivået er for høyt!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke fylt på for mye nei, for om du skulle ha gjort det, så blir det ikke borte så mye som du sier her, så det er nok noe galt et sted, alt fra slanger,radiator,varmeregister til toppakning dette.Let etter lekasjer, se på oljelokket om d er grått, også om d er olje i vannet, ryker d litt grått/hvitt av eksosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...