E30Mtech2 Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Er det flere enn meg som kunne tenkt seg ett rom på forumet som heter tjenester feks? der vi som har noe som kan hjelpe andre eller motsatt kan legge ut info! hvor mange er det ikke som har tråder om feks: hvem lakkerer? hvem sveiser alu? hvem bygger bur? hvem kobler datasprut? osv! Hvis noen har ledig fritid og føler at dem kan hjelpe andre så fortell oss om det da:) for min del kan jeg hjelpe med litt pulverlakkering av smådeler!
KalMar Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Dette blir vell som å si hvem som er villige til å jobbe svart. Tviler på at arbeidsgiver eller skatte myndighetene er veldig intrisert i dette.
Hawkon88 Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Hvis du henger litt rundtom i forumet her, leser prosjekttråder etc. finner du ut av hvem som er flink til ulike ting. Ta så kontakt med de på pm. Sånnsett slipper bimmers.no som nettsted å "arrangere" svart arbeid.
E30Mtech2 Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 nei du kan jo tolke det slik! men en samleside med tjenester! kjenner du ett lakkverksted som er flinke! og noen er ute etter lakkering kan det være fint for den som skal ha lakkert noe og gå inn på siden og få tips! er mange dårlige og bra lakkerere! billige og dyre! bare som ett eks! Hvordan Den som utfører tjenesten løser betaling for bli opp til hver enkelt! ett forum kan ikke klandres om ett lakkverksted jobber svart eller med skatt! om en person gjør noe privat gratis eller betalt! bytte av tjeneste osv
E30Mtech2 Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 Hvis du henger litt rundtom i forumet her, leser prosjekttråder etc. finner du ut av hvem som er flink til ulike ting. Ta så kontakt med de på pm. Sånnsett slipper bimmers.no som nettsted å "arrangere" svart arbeid. ja jeg er klar over mange 1000 kunstnere her! tenkte ikke på meg selv! men for alle! Blocket.se har en søkemotor som heter tjenester! der er det alt fra private til verksteder som utlyser tjenester
winchester Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Hadde forsåvidt ikke vært så dumt dette, hvor man legger inne erfaringer med forskjellige verksteder/butikker/andre tjenesteytende bedrifter/privatpersoner. Om man da lager en sticky tråd, som inneholder et fast oppsett på tråden om hvordan oppsettet skal være og hva som er lov å inkludere, hadde dette vært noe jeg kunne tenkt meg å brukt.
E30Mtech2 Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 Hadde forsåvidt ikke vært så dumt dette, hvor man legger inne erfaringer med forskjellige verksteder/butikker/andre tjenesteytende bedrifter/privatpersoner. Om man da lager en sticky tråd, som inneholder et fast oppsett på tråden om hvordan oppsettet skal være og hva som er lov å inkludere, hadde dette vært noe jeg kunne tenkt meg å brukt. ja noe sånt system jeg kunne tenke meg! er jo utrolig mange dyktige personer her inne! og ikke minst kjenner folk dyktige folk! er prosjekttråden som er mest aktiv her inne! og vi alle har jo spm om hvor og hvordan den og den personen fikk gjort dette! osv
Dirty Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 er jo lov å tjene en viss sum før det blir ulovelig da hehe
Ad|oS Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 50.000 for inntektsgivende hobby, MEN... Er tanken bak hobbyen at den skal gi avkastning, så gjelder dette ikke lenger. Og det skal jo skattes av, så lenge det er inntekt (over 1000kr), bare ikke betales mva. Og med tanke på 1000kr-regelen, gjelder dette ikke uansett det heller hehe
winchester Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Var vel ikke snakk om en liste over folk som gjør jobber off the books her, men heller en liste over dyktige personer som kan anbefales for diverse tjenester?
Der Barockengel Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Hadde forsåvidt ikke vært så dumt dette, hvor man legger inne erfaringer med forskjellige verksteder/butikker/andre tjenesteytende bedrifter/privatpersoner. Har du lagt merke til at når noen er misfornøyd med en selger og/eller varen de har kjøpt gjennom salgsforumene , da sutrer og klager de i ett over hvor useriøst hele forumet er?
winchester Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Det har jeg lagt merke til. Men hadde likevel vært greit med en liste over seriøse bedrifter/privatpersoner som gjør en god jobb innenfor enkelte felt. Klaging over useriøsitet kommer man jo over uansett hvilket forum man er på.
Der Barockengel Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Det har jeg lagt merke til. Men hadde likevel vært greit med en liste over seriøse bedrifter/privatpersoner som gjør en god jobb innenfor enkelte felt. Klaging over useriøsitet kommer man jo over uansett hvilket forum man er på. Enig med en mulighet for et feedbacksystem for gode og dårlige erfaringer - ikke minst fordi de mest useriøse vil styre unna når de må godta et slikt system før de annonserer. Likevel spørs det om forumansvarlig er interessert i den ekstra støyen et organisert tjenestetorg ville føre med seg.
winchester Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Ja, alt er igrunn opp til Gunnar, og det er vel der det blir litt verre med tanke på at dette er drevet på hobbybasis av kun én person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå