zxr750r Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Skiftet termostat,vannventilene og radiator har luftet bilen i 2 dager med v.apperaten på fullt men etter ca 8min åpner termostaten etter ca 12min starter vannet og heve og senke seg etter ca 14min kokern det skjer hver gang ingen vannlekkasje eller hvit røyk, men jeg er redd for toppene/toppakning. Bilen har stått ute siden september så en liten lekkasje på den i starten av oktober kun slush ikke steinhard is men tappet den da surt for det var ny veldig dyr 540 radiator men min feil litt for lite castrol frostveske men jeg mente den skulle tåle -25c,noen gode råd? Har komplett 540 e34 delebil men dog skulle jo bruke motoren i den på min e28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Fungerer vannpumpa da? har du noe sirkulasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 tror det men ikke sikker,virket før bilen ble parkert i september men har vært slush is der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 kan jo være at isen har ødelagt impelleren. Vet ikke hvordan man best kan sjekke sirkulasjonen, men om du kjenner på radiatoren når termostaten åpner, og kjenner at den blir varm, har du da ihvertfall litt sirkulasjon. Det er viskosivifte på denne ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 radiator blir ikke varm,nedre slange fra radiator blir varm og det blir trykk i vannet etter ca 13-14min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Har en følelse av at problemet kan være nevnt allerede. Startet kanskje bilen den gang det var slush i systemet? Tror du finner feilen dersom du plukker av vannpumpe jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 gjorde dessverre det og tømte motoren med varmt vann til den var tom i starten av oktober Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 19, 2010 Share Skrevet Desember 19, 2010 Der har du nok også forklaringen på hvorfor pumpen er defekt. Få den ut du, også håper vi den er kaputt. Inn med ny og krysse fingrene for at alt ellers er som det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2010 håper det ta den ut imorgen og se,er det det så tar jeg den fra delebilen min takk hjelper og spørre enn og demotere hele bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 20, 2010 Share Skrevet Desember 20, 2010 Tyder ihvertfall på total sirkulasjons svikt, og på 12 minutters skalaen din, så har den nok i utgangspunktet allerede begynt og små koke, og på 14 min er det god kok på gang. Håper det er feilen ihvertfall. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2010 Takk Håper det TAKK FOR GODE SVAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxr750r Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå