Gå til innhold

Alpinweiss 2 - E34 M30B30 530i MANUELL 89er

bayerne34
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Legger ut 530i'en som ferdig prosjekt. Eu godkjent forgje uke, ferdig til å hive seg bak rattet å kjøre.

jp6w36ympagdkge8scsi.jpg

Bilen er en eightyniner' 530i m30b30 MANUELL Alpinweiss 2 som nå har rullet 253000 glade kilometer, og har fortsatt mange flere igjen å rulle. Dette er statusbil som vekker oppsikt, tro meg.

Ting som har blitt gjort i det siste:

Før mitt eie byttet forgje eier clutch på GS Bildeler i bud, siden har den nesten ikke vært kjørt.

Full overhaling av topp - Byttet alle ventiler, alle ventiltetninger, alle ventilfjørerne og alle ventilstolene er slipt.

Topppakning byttet.

Bilen har blitt punktsandblåst og all rust som da var synlig ble sandblåst og fjernet.

Bakskjermen hadde en skade, denne er 100% utrettet og bilen har fått følgende deler lakkert:

Bakskjerm v.s. - Inni tanklokk - Nedre dørsie H.S. - Nedre dørsie V.S - Midt på bakplate under bagasjelokk.

Har kjøpt m5 vinge av en på bimmers, om evt kjøper vil kan denne monteres.

Interiøret er hvitt elektrisk m5 skinn, med mtech 2 ratt og gearkule, innstegslister er M5 (står m5 logo på de)

Elektriske vinduer er montert framme.

I midtkonsollen (armlenet) i baksetet er det en oppbevaringsboks, ganske hending sak.

Elektrisk m5 interiør, alt elektrisk fungerer, varme i sete på førerstol er litt kranglete men skal prøve å fixe det før evt salg. På passasjer side funker det utmerket. Begge stolene har 3 "memory" stille.

Det er stor computer i dashen, som gir feil om man feks ryker en baklyspære eller lignende, det er også kjørekomputer atmed cdspiller som gir div info.

Bilen har fått sorte DE lykter framme, og svarte blinkers foran. Bak er orginale lykter, synes de er fine på hvit bil.

Bilen har også nye lister under døre, på dørsider og framskjerm og bakskjerm, bare listene alene kosta oppimot 2000kr :)

Er montert scorpion oval effektanlegg!

Har også senkefjører til framme på bilen, disse er ikke tuv på. (liker ikke å senke e34 bake) Orginal fjøre er montert nå.

På vinter følger det med 15" bbs BMW eikefelger, litt kant, ikke veldig mye. Framme står det nye piggdekk, de bak mangler noen pigger men jeg bor "på et fjell" og kommer meg hjem hver dag.

På sommer følger det med 17" felger med OK dekk. Disse har ikke vært montert så har ikke bilde.

Oljeskift m filter ble gjort i samhold med overhaling av topp, for 300km siden.

Bilen fikk da også nye plugger og luftfilter.

Før salg vil bilen bli fullpolert og klargjort for å være stram kar fram til sommeren.

Gratis omreg!

Årsavgift betalt for 2010, så er bare å kjøre! :)

En negativ ting er synkronisering på andregir er litt treg av og til, ikke veldig merkbart og ikke et problem, men greit å være obs på det.

Følger med grei stereo med cdspiller, høytalere i døre og hatthylle.

Er bare å spørre for mere info!

Thomas Hagen

95031468

I denne tråden finner dere bilder av prosjektet fra start til slutt:

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=173460

Skal legge ut dongevis med bilder av bilen etter jobb i dag, da med de lykter og alt.

Ta gjerne kontakt på telefon for mere info.

Kom gjerne med bud / inbytte tilbud, har en viss anelse på hva jeg vil ha for bilen men kom likevel med bud!

PS, lover å komme med en SKOKK med bilder etter jobb!

Update: bilder.

3va0xtydwgvp7v0akedl.jpg

ate9a6r260k0lyd39wls.jpg

FLERE KOMMER! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...