Gå til innhold

bmw 525i kjøling?


toottoo
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fått et problem med bmwn.

Fikk beskjed om at toppakningen min var gåen å har hatt oppe toppen å fått bytta alt, men fortsatt koker bilen hvis jeg kjører med lufteskruen igjen åpner jeg koker den ikke men den er forsatt alt for varm.. noen som vet å jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, tipper at nå er toppen sprukket :S hadde samma jævla problem :s

Når du tar av toppen, ser ned i kammeret, så er det et firkanta hull på ene siden, kjølekanal, og på sidene av det firkanta hullet er det 2 små runde hull, disse er en svakhet, og de sprekker ved for høy varme :S

Mål vannet for eksos og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har koblet utenom.. ok skal prøve med termostat. men den viskosekoblingen te vifta? hvor finner jeg den ?:P

Når jeg koblet varmeregisteret utenom kjølesystemet på min golf 2 1.6l så steg tempraturen med nesten 5 grader. så jeg ville ha koblet varmeregisteret inn igjen.

Viskosekoblinga er den runde metall saken som er inne i viften. slik som denne: viewtopic.php?f=13&t=81821.

Du tester den enkelt med å ta tak i viften (motor av) å prøver å vri den rundt (samme hvilken vei). Er den lett, og du kan spinne fart på den. Ja da er den ødelagt. Den skal være seig som sirup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten..

Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga.

Hvis du tar ut termostaten er du iallefall sikker på at den ikke henger.

Du trenger ikke termostat for en liten stund. Den sørger bare for at du får riktig driftstemperatur.

Motoren vil ikke bli skikkelig varm uten.

Jeg ville tatt den ut for å eliminere denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjekka vannpumpa å tatt ut termostaten..

Tror jeg ville hatt termostaten i. Mener å lest et sted her inne at det kan klusse til kjølinga.

Hvis du tar ut termostaten er du iallefall sikker på at den ikke henger.

Du trenger ikke termostat for en liten stund. Den sørger bare for at du får riktig driftstemperatur.

Motoren vil ikke bli skikkelig varm uten.

Jeg ville tatt den ut for å eliminere denne

Ta den ut og legg den i vann som står for opp koking. altså vann fra springen, legg den i kjelen, sett den på komfyren med bånn gass. se om den åpner seg når det nærmer seg ca 85 grader. og se at den lukker seg igjen, når kjelens tas av platen etter at det har kokt. (lukker vell ved ca 85 grader)

Mener ganske sikkert på at det blir kluss uten termostat i kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...