Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg sliter med å få bilen min varm. jeg har bytta termostat til 88c. og er fortsatt akkurat likedan som før jeg bytta, satte papplate foran radiator og ble litt bedre. dette er en Bmw e46 320d.. noen som har samme problem eller som har noen fine ideer å komme med?

Skrevet

Det som er det fine med diesel er at de går økonomisk og på lavt turtall. Dieselmotorer produserer lite varme, og må ha motstand for at den skal bli varm, men den blir kald veldig raskt også når den triller i nedoverbakke eller står på tomgang.

Så derfor når vi ligger close to 20 minus så sliter du med varmen i cupeen. Kan bruke klimaanlegget det gir en del varme.

Sliter med det samme selv også - og det er kaldt:(

Skrevet

Er gjerne slik det er med diesel nå på vinterstid, derfor man gjerne utstyrer en dieselbil med en tilleggsvarmer som varmer opp kjølevannet. Tett igjen grill og gi motoren belastning så skal det gå nogenlunde greit!

Skrevet

en bil på jobben hadde samme problem, den ble aldri varm i kupeen, motor ble halv-varm. jeg bytta kjøleveske og rensa systemet litt. fyllte ny veske og lufta skikkli = god som gull :)

Skrevet

Eg hadde samme problemet. Bytta termostat som kostet 2000kr. Funka ikkje. Men så fant eg ut at det er en termostat der ved egr ventilen. Koster vel 600kr og er veldig lett å bytte. Då vart min heilt fin. Blir fint driftsvarm i -10. Men tar litt tid, spesielt om man lar kupe vifta blåse endel. Men har den først oppnådd driftstemp så dropper den ikkje ned igjen. Om den dropper ned mot det blå igjen i nedoverbakke så er nok tremostaten på egr ventilen dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...