Mikael Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Slik er saken: Bilen er utrolig tungstartet når det er kaldt (alt fra -2 til -25). -HVIS den først starter er det mest bare hosting og harking i begynnelsen. Trodde først glødepluggene var ødelagte, så de ble bytta, men like tungstartet er den. Glødepluggene er testet, det er glødepluggledningene også. Alle har strøm i 20 sek, uansett om glødelampa slokner etter 2 sek (Når den er varm). Har søkt litt på nett, men har ikke funnet ut mere enn at det kan være pluggene.. Noen andre som har hatt samme problem? Gjelder en 2001 Opel Vectra 2,2DTI... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 får den fuel ? er ikke vann i tanken som fryser ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2010 får den fuel ? er ikke vann i tanken som fryser ? Fuel får den.. Har ikke sett om det er vann i tanken, men hele dieselsystemet ble "rengjort" for under 1 år siden. Den starter helt fint hvis jeg har hatt motorvarmer på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 du har ikke tysk diesel eller oslo diesel på bilen? Er annen kvalitet på drivstoffet der nede samt at jeg har hørt rykter om at drivstoffet er bedre utenfor byene. Der det ofte er kaldere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen.. Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Mange diesel biler er tungtstartet på vintern. Min mor har en Alfa Romeo 156 1.9TDI og den høres rett å slett ut som om aldri skal starte. Men starter etter hvert. Det er en 2004 mod som har gåt 64 000 km. Så kan jeg også legge til at jeg jobber på havna hvor veldig mange av de nye bilene i Norge kommer inn. Og mange av diesel bilene også der kan være et H****** å starte mange ganger. Og det er 2011 modeller som ofte ikka har gått mere enn 2 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 22, 2010 Share Skrevet Desember 22, 2010 Sjekk kompresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Så kan jeg også legge til at jeg jobber på havna hvor veldig mange av de nye bilene i Norge kommer inn. Og mange av diesel bilene også der kan være et H****** å starte mange ganger. Og det er 2011 modeller som ofte ikka har gått mere enn 2 km. Det regner jeg med er grunnet tysk drivstoff som fryser raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Dieselfilteret kan vel fort lage trøbbel om det ikke er byttet på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Sørg for å kjøre på vinterdiesel(innblandet en dose parafin for å hindre frost),prøv å gløde mange ganger før du prøver å dra rundt starteren. På gamle mercene var det ofte greit å gløde flere ganger før kaldstart i 20 minus.. Firmabilen jeg har har ingen problem med å starte i 22 minus som det var igår, glødet ikke det grann Ford Connect. Opelene, toyotaene og VWene på jobben har heller ikkeno problem med å fyre i kulda. Men så er det gjerne forskjell på motorer, en kollega sto og kjinnet i en halvtime.. Et tips, ikke kjinne for lenge uten å få start da du kjører motoren rå, bruk heller strøm på å gløde. Så tips nummer en er gløde vel og lenge, og sørg for å ha vinterdiesel på tanken, slush-diesel er vel ikke no kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen.. Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Så kan jeg også legge til at jeg jobber på havna hvor veldig mange av de nye bilene i Norge kommer inn. Og mange av diesel bilene også der kan være et H****** å starte mange ganger. Og det er 2011 modeller som ofte ikka har gått mere enn 2 km. Det regner jeg med er grunnet tysk drivstoff som fryser raskere. Mye mulig. Men skal sies at jeg er veldig sjeldent borti tyske biler. Flytta en del Citroen Berlingo'er i dag. Og de er ganske tungstartet. Flytta også en del Pajeroer og Outlandere og de starta fort. Bare 4-5 sek med litt tung gange med en gang. Vet ikke hva det kommer av da jeg ikke har peiling på motor, men har bare fått et inntrykk av at enkelte diesel biler er tungstartet på vintern når de er kalde WhatSoEver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 23, 2010 Share Skrevet Desember 23, 2010 Opplever Opel dieselene som tungstartet selv på sommeren i 20 varmegrader om man ikke gløder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2010 Er verken tysk diesel eller oslo-diesel på bilen, er går i det nordlandsk diesel, hehe! Den var ikke så tungstartet sist vinter for å si det sånn.. Dieselfilteret ble også byttet forrige vinter. Kompresjon er ikke sjekka.. Men hvis det hadde hatt noe med kompresjon å gjøre, skulle den ikke da ha vært like tungstartet når den har stått med motorvarmer, eller når det er sommer? Var en uke i Trondheim, og måtte parkere uten tilgang til strøm og motorvarmer. -12,5 grader, glødet to ganger, startet litt, mest bare harking, så stoppet den. Ville ikke starte igjen etter det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg