Dirty Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Gledelig nyhet til alle E30 eiere som ønsker ytterligere effekt i sin bil :D Fikk nettopp denne mailen fra biltilsynet / SFOOR: Hei, Når det gjelder BMW E30 har det i noen tid vært usikkerhet hvorvidt Hartge og Alpina utgavene hadde forsterkninger i karosseriet. Statens vegvesen har vært i kontakt med begge produsentene i Tyskland og har fått bekreftet at de ikke forsterket karosseriet med unntak av tverrstag mellom støtdempertårn foran og bak (Hartge). På bakgrunn av det har det blitt diskutert i SFOOR og det ere nighet om at man kna akseptere inntil 330hk og 350Nm i originalt E30 karosseri uten ytterligere dokumentasjon enn Hartge H35 24v papirer. Forbanna IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ædda bædda, min er godkjent nå med de nye Reglene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Det har vi jo visst i flere uker... Men det gikk jo ikke på skinner det heller da desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Det har vi jo visst i flere uker... Men det gikk jo ikke på skinner det heller da desverre. Flere uker var vel å ta i, var på onsdag, nei men ingenting er lett med BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Er vel ikke mange som har så gromt vognkort. Flink han Tore Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffa Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei når ble disse regler for godkjennig brukt av sfoor? hadde jo ett helvette med hk å vekt nå. er ikke helt ferdig enda, mangler noen brakketter til feste av kompressoren, jeg leverte fra meg dok fra hartge å alpina. tuv og alt av karrosseri dok, dette var før jul 2010. er dem blitt enig i at Hartge og alpina er faktisk en BMW i bunn og grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei når ble disse regler for godkjennig brukt av sfoor? hadde jo ett helvette med hk å vekt nå. er ikke helt ferdig enda, mangler noen brakketter til feste av kompressoren, jeg leverte fra meg dok fra hartge å alpina. tuv og alt av karrosseri dok, dette var før jul 2010. er dem blitt enig i at Hartge og alpina er faktisk en BMW i bunn og grunn? vet ikke helt så kan ikke svare deg på det! men på min så er akselvekt og totalvekt endret, skal vel egentlig ikke gå ann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei når ble disse regler for godkjennig brukt av sfoor? hadde jo ett helvette med hk å vekt nå. er ikke helt ferdig enda, mangler noen brakketter til feste av kompressoren, jeg leverte fra meg dok fra hartge å alpina. tuv og alt av karrosseri dok, dette var før jul 2010. er dem blitt enig i at Hartge og alpina er faktisk en BMW i bunn og grunn? Var ikke det han i Ålesund sa til meg for en ukes tid siden hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Moro å se at de har godkjent 356mm bremser foran og kun tillater 16" felg. Går det i det hele tatt? Vet om en annen som også har godkjent 335mm bremser og maks 15x7 hjul... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei Den er forevist 05/2005 da. Var vel litt snillere på den tida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Er som jeg prøver å fortelle dere, ikke tror at du kan bygge likt og få det godkjent altid. Du søker og bygger din bil, så tar de den bilen for seg og gir f i hva alle andre har fått til før deg. Men det ser jo ut, og jeg også har fått høre av folk som sitter litt inni dette, at de kommer til å godta Harge/ Alpina dok og de bremsene de da brukte. Så til dere som ønsker S50 i E30 osv, sett ned en seriøs søknad, og lev i håpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Åkai, siden du skryter av det dirtyDICKY, kan du ikke fortelle oss nysgjerrige hva de krangla på etc med bilen din ?? Let me know, I'm curious!! Skryter ikke, jo mindre godkjente jo bedre godkjent med 2.8, er endra i det nye vognkortet som er på vei ja, det vognkortet der var ordentlig. Behøver vel ikke å være redd for å bruke grombilen med det vognkortet der, kult ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 men vil det i teorien si at hartge/alpina papir vil være okei på andre modeller også? e28, e34 osv? eller blir det et helt annet kapittel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 I dag har jeg vert å godkjent min E30M3 med S50B32 hos Statens Vegvesen uten noen feil og mangler Kan kort fortelle at skal du ha det godkjent så bygg etter spesifikasjoner på Hartge H35-24v bilen. Dvs. 298mm eller større bremser forran, E30M3 bremser eller større bak, stivere til støtdemper tårn forran og bak. Bilen må også vere innenfor gitte aksel laster og tillat total vekt som står i vognkortet. I dag var min 680kg forran og 560kg bak, totalt 1240kg. Forran kjørte jeg E36M3 bremser med Performance Friction skiver, E36M3 bremsene er 315x28mm. Godkjente også KW Variant 2 understellet samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå