Gå til innhold

S50b30 i e30 - godkjenning

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vert å godkjent min E30M3 med S50B32 hos Statens Vegvesen uten noen feil og mangler :)

Kan kort fortelle at skal du ha det godkjent så bygg etter spesifikasjoner på Hartge H35-24v bilen.

Dvs. 298mm eller større bremser forran, E30M3 bremser eller større bak, stivere til støtdemper tårn forran og bak. Bilen må også vere innenfor gitte aksel laster og tillat total vekt som står i vognkortet.

I dag var min 680kg forran og 560kg bak, totalt 1240kg.

Forran kjørte jeg E36M3 bremser med Performance Friction skiver, E36M3 bremsene er 315x28mm.

Godkjente også KW Variant 2 understellet samtidig.

Gode nyheter dette, men holder ikke med orginal bremser bak på 325 mao?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på, vet ikke hva dimensjon det var på Hartge eller Alpina bak. Tror de var litt større eller bedre enn E30M3 bakbremsene da, men det sa jeg ikke noe om.

Man kan jo ha E36M3 bremser bak f.eks med TÜV godkjent brakett til kaliperen. Vet at den ene Hartge H36 (ja H36) hadde noe lignende E34 540 bakbremser, da med brakett. Desverre står det ikke noe delenummer på den braketten, men kan hende jeg kan ringe til Hartge igjen å høre om han kan sjekke opp i det. Jeg har snakka med han som har den H36 bilen om dette også, det er laga 1 av den bilen. Den hadde E34 3.6l på 330hk 355nm. Og selfølgelig er den knust, men blir bygd over i nytt karrosseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på, vet ikke hva dimensjon det var på Hartge eller Alpina bak. Tror de var litt større eller bedre enn E30M3 bakbremsene da, men det sa jeg ikke noe om.

Man kan jo ha E36M3 bremser bak f.eks med TÜV godkjent brakett til kaliperen. Vet at den ene Hartge H36 (ja H36) hadde noe lignende E34 540 bakbremser, da med brakett. Desverre står det ikke noe delenummer på den braketten, men kan hende jeg kan ringe til Hartge igjen å høre om han kan sjekke opp i det. Jeg har snakka med han som har den H36 bilen om dette også, det er laga 1 av den bilen. Den hadde E34 3.6l på 330hk 355nm. Og selfølgelig er den knust, men blir bygd over i nytt karrosseri.

Du hadde kun e36 m3 bremser foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Hei.

Måtte du ha h35 papire på norsk?

jeg har fått beskjed om d nå.

Hvor sier dem det da ? Sefor skal ha dem papirene nå, så skal ikke behøve å skaffe dem, etter det jeg har skjønt. Men like regler på sånt, blir det nok desverre aldrig. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLAG.

Vik ikke en centimeter. Du er ikke den eneste de har surra med.... de folka lever i sin egen verden, ved hver sin pult, i hvert sine kontor, i hvert sine fylker. Totalt surrehoder, som ikke er mer utdannet enn dama på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Det er ikke noe form for felles database for denne type info.

Forbanna irriterendes men dem har endelig fått alle papirer fra sfoor i region midt Norge, å det kun pga at jeg har vært på tlf en gang i uka om denne info'n som er i Skien å østlandet:). Men nå skal jeg og en kompis bygge 3,2 i hans E30 M3 i vinter å bygge en annen med vortec kompressor;) alt dette er gitt klarsignal fra BT her i Ålesund at det var bare å starte med å bygge biler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...