Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

91 520i 24v

kjørte bilen inn i varmgarasje, den sto noen timer før jeg skulle starte den igjen, den tennte såvidt, men vill ikke starte nå

plugger er tørre, har prøvd med startgass, ingen respons.

hvor sitter sikring/rele for bensinpumpe? skal bensinpumpa gå når nenning er på?

andre forslag?? ring meg gjærne på 48050995 nå!

Skrevet

Hvor lenge prøve du å starte? Full gass og kinn til du ser mannen med ljåen (ikke sååå lenge da).. De liker ikke å bli starta i noen sekunder før du slår den av igjen. Har akkurat samme problemet noen ganger når jeg bare flytter bilen.

Skrevet
hadde kjørt i 1 time førut,

men er det noen som vet om bensinpumpa skal gå når tenning er slått på ????

Skal i allefall høre den et par sekunder etter du setter på tenninga.

Skrevet

Er den død på startgass, så er all bensin relaterte innlegg i utgangspunktet lite verdt.

Ta av slangen fremme på fuel rail, og slå på tenning. Da skal det komme greit mye bensin der ihvertfall, men ville nå funnet ut hvorfor den ikke tenner på startgass, altså... Er det overhodet gnist?

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei,

Jeg har problem med pumpa tror jeg. Men kan også vere kondens, noen som vet hvor releet til pumpa ligger (er det under baksetet)? Pumpa ligger vel under bagasjerommet?? Jeg fikk problemet når den sto og gikk på tomgang, jeg var borte en stund og når jeg kom tilbake var den stoppet. Prøvde startgass og det funka. Dersom kondens må jeg da koble fra bensinslangen inn på motoren og la det renne av litt?? Kanskje best å ta denne først for å se om det faktisk kommer bensin der, men hvor ligger den slangen? Veldig dumt spørsmål, men har ikke bilen her og ikkje veldig flink med bilmotorer... :) Håper på hjelp

mvh

Skrevet
91 520i 24v

kjørte bilen inn i varmgarasje, den sto noen timer før jeg skulle starte den igjen, den tennte såvidt, men vill ikke starte nå

plugger er tørre, har prøvd med startgass, ingen respons.

hvor sitter sikring/rele for bensinpumpe? skal bensinpumpa gå når nenning er på?

andre forslag?? ring meg gjærne på 48050995 nå!

Vill tro CKP sensoren din er føken.. siden den ikke tenner på start gass.. ta av ene pluggen og se om den har gnist..

Skrevet

Så den funker på startgass alikevel ja..

Slangen du leter etter sitter helt i front på fuelrail. Der skal det komme godt med bensin når tenning slåes på.

Gjør det det, så må du nesten måle trykket på rail, og trykket skal vel da være rundt 3 bar mener jeg og huske. Husker ikke i farta, men er muligens en slik ventil som man har på hjula som sitter på fuelrailen ett sted. Få tak i manometer og mål trykket der i såfall.

Dersom bensintrykks regulatoren (bakerst på fuelrail, inn mot torpedovegg) er deff. og slipper alt i retur, så vil du heller ikke få særlig med trykk på fuelrail, men da burde du høre bensinpumpa subbe og gå mer eller mindre konstant.

Pumpa finner du under ett deksel (tror det er tre stjerneskruer) litt til høyre og litt frem i koffertrommet under den innrednings plata som dekker reservehjulet osv.

Søk litt på google etter fuel pump relay f.eks. så finner du sikkert ut hvilket av disse releene som sitter fremme i sikringsboksen som også kan være en årsak til at pumpe ikke går. Eller sitter det rellet på høyre side der hjernen sitter tro. Hmmm Husker ikke, men har en følelse av at det er gult. Men søk søk søk. ;)

Lykke til.

Skrevet

Slangen du leter etter sitter helt i front på fuelrail. Der skal det komme godt med bensin når tenning slåes på.

Gjør det det, så må du nesten måle trykket på rail, og trykket skal vel da være rundt 3 bar mener jeg og huske. Husker ikke i farta, men er muligens en slik ventil som man har på hjula som sitter på fuelrailen ett sted. Få tak i manometer og mål trykket der i såfall.

Dersom bensintrykks regulatoren (bakerst på fuelrail, inn mot torpedovegg) er deff. og slipper alt i retur, så vil du heller ikke få særlig med trykk på fuelrail, men da burde du høre bensinpumpa subbe og gå mer eller mindre konstant.

Pumpa finner du under ett deksel (tror det er tre stjerneskruer) litt til høyre og litt frem i koffertrommet under den innrednings plata som dekker reservehjulet osv.

Søk litt på google etter fuel pump relay f.eks. så finner du sikkert ut hvilket av disse releene som sitter fremme i sikringsboksen som også kan være en årsak til at pumpe ikke går. Eller sitter det rellet på høyre side der hjernen sitter tro. Hmmm Husker ikke, men har en følelse av at det er gult. Men søk søk søk. ;)

Lykke til.

var ikke tråd starteren som fikk den til og fyre på start gass :)

men flott forklaring =)

Skrevet

Lykke til.

var ikke tråd starteren som fikk den til og fyre på start gass :)

men flott forklaring =)

Se der ja.:oops: Jeg får prøve og våkne opp litt før neste innlegg kanskje.

Får håpe det hjalp pumpe mannen sine problemer da.

Skrevet

Hei, takker for hjelpen. Skiftet pumpen i dag, den var gåen. Kjøpte en ny på biltema for laterlige 500,- så får vi håpe den varer et par turer ;)

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...