Gå til innhold

Tomgang + problem når jeg skifter gir!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

(318i 1991 model --etter montert turbo--)

Jeg var ute å testet bilen min i stad. når jeg svingte inn til der jeg bor, så stoppet den helt av seg selv.

etter mye leting og titting i motor rommet, så fant jeg ingenting galt. men så sto den litt, så gikk jeg nå ut for å starte den, da gikk den noe rart på tomgang: fra 700 til 1800 heletiden. opp og ned.

prøvde å spraye til på vakium ledningene, men var helt tett der. når jeg skulle teste den etter alt dette, gikk plutselig bilen av seg selv, opp til 3000 omregninger og der sto den, vell å merke ikke når jeg kjørte framover da. hmm.. noen som har noen ider?

*stopper når jeg skal gire*

*går opp og ned på turtall når den står på tomgang* (700-1800omregninger)

*at den plutselig går av seg selv på til 3000 omregninger* (skjedd en gang vell å merke)

takker for alle svar.

Mvh Ellef Ringnes

Skrevet

Aldri vært borti at det går ann og justere lmm men. prøv å koble fra lmm se om bilen oppfører seg anderledes da. eneste måten er vel å skifte ut lmm om den er defekt.

Skrevet

Det var en M20B20 jeg hadde. Mulig du ikke har ettersom min var 84 modell.

Der var det et sort lokk på lmm som gikk å ta av. Under der et hjul som jeg dreide på, så det var vel tomgangsjustereing i lag med lmm

Skrevet

åja.. jeg har det svarte lokket. har ikke åpnet det enda da. jeg bare skrudde opp tomgangs skruen ( den som er på gassen) så nå går den på tomgang da. men jeg skal titte på det i morgen. hørtes jo ikke så dumt ut. :)

takk for tipset.

Skrevet

luft filtret er litt møkkete.. var ute å test kjørte den i stad. så lugget den litt når jeg nærmet meg 5tusen.. hmm. kan være at lmm er litt møkkete enda. brukte bremse rens for å rense den. :) den er ikke så blank at det gjør noe, kan være at jeg må skru av den og rense den.

*update* satt på bensinregulator, da slutta den å lugge. kan nok være at den fikk litt lite bensin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...