Tommen325 Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Hei igjen. Har en e30 325 turbo. Har skaffet et nedreid svinghjul. Noen som har erfaring med hvordan dette fungerer og hva som er ulemper? Takk for svar og god jul til alle på Bimmers!
winchester Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Ulempene med nedreid svinghjul er at de kan eksplodere om det er lettet for mye, og påføre skader for langt mer enn det smaker. Fordelen er jo at du får bedre akselerasjon.
Kristian H. Foss Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 +1. Liker virkelig ikke tanken på at svinghjulet kan eksplodere ved f.eks 6000rpm. Sett noen bilder av en strøken 940 som måtte hugges, alt var bare kast. Motor, girkasse og bilen var helt revnet. Flaks ingen fikk svinghjulet i beinet. Jeg velger å kjøpe et skikkelig svinghjul til mitt turbobygg.
Tommen325 Skrevet Desember 24, 2010 Forfatter Skrevet Desember 24, 2010 Det er såppas ja. XD Har en kompis som jobber på et maskin verksted. Han ga meg et svinghjul fra en m20b25 i julegava som var dreia mye ned på den ene siden ( Motsatt side av clutchen) så dere anbefaler ikke å montere dette?
winchester Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Har hørt noe om at man kan stabilt dreie av 1,8kg av svinghjulet du snakker om, men da professjonelt gjort. Men hadde ikke tatt sjansen på det, men er jo helt opp til deg.
oveerlend Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 jeg ville alderi ga brukt noe sånt. om det ikke er 100% i balanse kan du gjøre mye mer skade enn det smaker og få bare litt bedre aks. motor kan også få noe mer ujevn gange med lettere svinghjul. spesielt om du kjører kvasse kammer i tilegg.
e30 tic Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 Mener 2.3 svinghjulet er det letteste som kom tl m20 og det er 7.8kg om eg ikke tar feil, få det planet og ballansert så er det bare å kjøre på. Ingen grunn til å lette det, er mye annet som bør få bearbeiding før svinghjulet..
Fixfax Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 er ulemper også, du er alltid avhengi av og ha høyere turtall, da du ikke har svinghjul massen som drar, kjekt og ha litt masse på svinghjulet når du først får fart på det. jeg ville ikke hatt ett lettet svinghjul. men det er meg da. søk litt på google så finner du noen rakett forskere som kan alt av fordeler og ulemper. momentet vil synke ser jeg for meg
bmwe30fire Skrevet Desember 25, 2010 Skrevet Desember 25, 2010 som det er blitt sagt her så kan det bli filler av alt hvis det ikke blir ordentlig gjort, tar du å dreier av for mye vil heller ikke bilen gå ordentlig på tomgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå