Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.

Har en e30 325 turbo. Har skaffet et nedreid svinghjul. Noen som har erfaring med hvordan dette fungerer og hva som er ulemper?

Takk for svar og god jul til alle på Bimmers! :D

Skrevet

+1. Liker virkelig ikke tanken på at svinghjulet kan eksplodere ved f.eks 6000rpm. Sett noen bilder av en strøken 940 som måtte hugges, alt var bare kast. Motor, girkasse og bilen var helt revnet. Flaks ingen fikk svinghjulet i beinet.

Jeg velger å kjøpe et skikkelig svinghjul til mitt turbobygg. :)

Skrevet

Det er såppas ja. XD Har en kompis som jobber på et maskin verksted. Han ga meg et svinghjul fra en m20b25 i julegava som var dreia mye ned på den ene siden ( Motsatt side av clutchen) så dere anbefaler ikke å montere dette?

Skrevet

jeg ville alderi ga brukt noe sånt. om det ikke er 100% i balanse kan du gjøre mye mer skade enn det smaker og få bare litt bedre aks. motor kan også få noe mer ujevn gange med lettere svinghjul. spesielt om du kjører kvasse kammer i tilegg.

Skrevet

Mener 2.3 svinghjulet er det letteste som kom tl m20 og det er 7.8kg om eg ikke tar feil, få det planet og ballansert så er det bare å kjøre på. Ingen grunn til å lette det, er mye annet som bør få bearbeiding før svinghjulet..

Skrevet

er ulemper også, du er alltid avhengi av og ha høyere turtall, da du ikke har svinghjul massen som drar, kjekt og ha litt masse på svinghjulet når du først får fart på det.

jeg ville ikke hatt ett lettet svinghjul. men det er meg da.

søk litt på google så finner du noen rakett forskere som kan alt av fordeler og ulemper.

momentet vil synke ser jeg for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...