Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når folk går å "drømmer" om BMW, hvorfor i alle dager kjøpe en bmw til 10 lapper eller mindre. Da får man det dårligste av det dårlige, nærmest jordebiler å regne. Man ser ikke akkurat BMW fra sitt beste da nei. Men det er vell forskjellige syn på hva en BMW skal være. Blir trist når jeg ser skakke ihjelkjørte E36'er uten fangere, bulker, matt lakk og torshov loffpotte. Og folk syns det er så stas å kjøre rundt i :( For noen er visst det å eie en BMW status uansett hvordan den ser ut..

Trenger ikke ha noe dårligere smak selv om man kjøper seg en BMW bruksbil til 10 lapper,kommer jo an på prioritering.Men greit å ha litt ekstra til bruks deler.

Hele innlegge ditt er jo helt på tryne,har jo ikke noe med saken å gjøre her.

Skrevet
Når folk går å "drømmer" om BMW, hvorfor i alle dager kjøpe en bmw til 10 lapper eller mindre. Da får man det dårligste av det dårlige, nærmest jordebiler å regne. Man ser ikke akkurat BMW fra sitt beste da nei. Men det er vell forskjellige syn på hva en BMW skal være. Blir trist når jeg ser skakke ihjelkjørte E36'er uten fangere, bulker, matt lakk og torshov loffpotte. Og folk syns det er så stas å kjøre rundt i :( For noen er visst det å eie en BMW status uansett hvordan den ser ut..

Trenger ikke ha noe dårligere smak selv om man kjøper seg en BMW bruksbil til 10 lapper,kommer jo an på prioritering.Men greit å ha litt ekstra til bruks deler.

Hele innlegge ditt er jo helt på tryne,har jo ikke noe med saken å gjøre her.

Bare sa at man ikke får rare greiene for 10 lapper. Spar mer penger, eller kjøp noe annet til 10 lapper :wink: billig blir fort dyrt

Skrevet

+1

Er det en "ny" gammel bil (90-tallet) til ti laken,må du forvente de kjipere smellene - sånn er det bare.

Er ikke bare å kunne skru,om clutchen ryker,kjølesystemet pajer,forstillingen er råtnet på rot,etc.

Som benger skriver; billig kan fort bli dyrt,veldig dyrt.

Bare se på de som kjøper seg billige gamle E23 og E32 med V8 el V12 og begynner å fikse en småting eller to... :P

Jeg ga 17.000,- for min E28 for et år siden - dyrt sier noen,men den er relativt fin mtp rust,hadde kun gått 149k km,billig å forsikre og den var nylig eugodkjent.

13.000km senere har jeg kostet på den bilen nye traversforinger (600,-) Nytt oljefilter (c.a. 300,-) TWS Motorsport-olje (c.a. 1300,- for vanlig dødelige :P ) Ny bensintank (standard på gamle E28 og E30) - den dyreste delen, c.a. 2.000,-

Billigste bilen jeg har hatt,mtp hvor mye gøy jeg har/har hatt med den i tillegg til at den frakter meg til jobb hver dag.

Skrevet

Hvis du velger å kjøpe bmw til under 10 000kr er sjansen stor for at du blir sittende igjen med en bil du må påkoste masse i reparasjoner og da blir den fort like dyr, eller dyrere enn om du hadde lagt litt mer penger i det med engang og kjøpt deg et litt bedre utgangspunkt. For ikke å snakke om alle de timene med skruing og bannskap i garasjen du forhåpentligvis unngår, det er ihvertfall min erfaring med det.

Du vil også fort finne ut at mange av de eldre bmw'ene er ganske overpriset, du skal ikke lete lenge før du finner en rusten/oppbrukt gammel E30 (f.eks) til 50 000kr eller mer som du normalt sett ikke ville ha betalt mer enn noen få tusenlapper for om det hadde vært et annet bilmerke. Nei.. gjør deg selv en tjeneste, spar litt mer før du kjøper deg bmw. Hvis du er i fast arbeid tar det sikkert ikke lange tiden før 10 blir til 20 og 20 blir til 30 eventuelt, og da blir utvalget fort litt større.

Men selvfølgelig, du kan jo være heldig og finne en brukbar bil til 10k også, det hender jo en gang iblant at det dukker opp ganske greie biler til 10-20 000kr som prisene er lave på kun på grunn av at de er litt slitne kosmetisk og sånn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...