Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har en bmw 525i 92mod, hadde noen problemer for en stund siden med å få start så skrudde ut plugga å de var bløte, så kjøpte nye. problemet fant jeg ut etterhvert at det var bensin pumpa, så fiksa det og den gikk som den skulle, så ca 1uke etterpå var jeg ute å kjørte så stoppa jeg den i 15min mens jeg var å handla julegaver, så måtte jeg dra den 3-4 ganger på startern før den starta, så i stad var jeg ute å kjørte en tur, den starta med engang i 25- så stoppa jeg bilen i 30min å skulle starte den da gikk den nesten strømtom før den starta! kan dette ha noe med de nye pluggene jeg kjøpte som er fra biltema? de er vell kansje 2-3 uker gammle nå, men aner ikke åssen kvalitet det er på de plugga, bosch er vell det beste, men kan dette være årsaken?

mvh tommy

Skrevet

ja det er klart, har helt nye bosch plugger liggende men tenkte å bruke de som sitter i nå en stund, hvertfall til det blir litt mildere, men hvis pluggene kan være årsaken så bytter jeg så fort som mulig

Skrevet

pluggene fra biltema skal være ok har jeg hørt. selv har jeg ikke noe god erfaring med dem. Kjøper selv alltid bosch, selvom dette er litt dyrere, er det verdt det ekstra for at dem gjør en god jobb... Hva som gjør at bilen din er vrang å starte kan jeg ikke svare deg på, annet enn at det kan hende motoren surner. Prøv å la den gå på tomgang i 1-2 min før du slår den av etter du har kjørt.:)

Skrevet

Har du sjekket fordeleren og rotoren. Sprekker eller slitt eller gamle og slitte pluggledinger ol. Da kan den være tungstartet. Eller at det ikke er vakumfeil på bensin. Hvis jeg ikke husker feil så er det en vakumventil på innsuget for bensin på retur - har vært borti at o-ringen har gått på den og da har motoren druknet pluggene og dårlig tenning.

Skrevet

takker for svar!

er litt rart for det skjer bare innimellom, men men, jeg bytter plugger igjen så får jeg se :)

la den stå litt på tomgang etter jeg har kjørt, høres ikke dumt ut det heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...