Bimmer327tic Skrevet Desember 25, 2010 Share Skrevet Desember 25, 2010 Vurderer da og selge bilen til våren grunnet manglende interesse. Bilen er opprinnelig en 85 mod 323i coupe som er godkjent i vognkortet med turbo. Det som er unikt med denne er at det ikke er noen begrensninger i vognkortet på hk, nm eller ladetrykk. Blokk: CP Stempel AutoVerdi Råder Støtgørdel Diesel Veiv Diesel Oljepumpe Alt er vektjustert og satt sammen med nye lagre/pakninger av PPF. Topp: PPF kamdrev Portet Planet Sveiset Raceventiler Mirafreste Seter Hardere Ventilfjærer Z45 Turbokam PPF Grenrør Precision PT67BB Turbo 960cc Dyser Nuke Fuelrail Her er også alt gjort av PPF. Drivlinje: Sachs 618 Trykkplate 4 Puck Sinterlamell TDS Girkasse E-36 328 Mellomaksel E-28 M535i Differensial med brems (3,25 utv, men har også 2,93 liggende) Sviktstål Akslinger med knuter/nav osv. fra E-28 M535i (4x100 boltsirkel) FK Konigsport coilovers (justerbar høyde/hardhet) tuv godkjent Movit bremser foran 322x32mm tuv godkjent Nye Powerflex i hele understellet Ny overhalt Z3m Tannstang Justerbar camber/caster bak Justerbare topplagre foran Største stabstag foran/bak fra Ireland Engineering med uniballs og forsterkninger Diverse: M535 Radiator PPF Dumpventil Spal elvifte 3,5" downpipe, resten er 3" med en magnaflow demper Samco silikonslanger Bosch 044 bensinpumpe Nuke bensinfilter Aeromotive bensintrykk regulator Stålspunnede bensinslanger BMC dobbelkon luftfilter 4" M-Tech 2 styling E-30 M3 Skinn seter foran (slitase på vanlige plassen) El. takluke Sentrallås/alarm 7x17 + 9x17 Toora felger med 225/35 245/35 dekk Motoren blir styrt av Autronic SM4. Tenning består av MSD 6A + Blaster 2 coil. Bilen er ferdig mappet og benket 420hk/590nm (1,5 bar) på navene i dynapack med 95 blyfri og snill tenning. Har tidligere vært benket til 550hk/700nm (1,7 bar) i dynapack med e-85, men da med annet bensin system. Ellers så er alle lyktene på bilen nye (sorte) utenom baklyktene som er Startech. Den ble også hellakkert i Oktober av Larvik Billakkering. Da ble det lille som var av rust fjernet i bunnen av dører og rundt front ruten. Byttet olje + filter på motor, gir og diff rett før jeg satte den fra meg på vinterlagring. Ble fylt på Castrol olje på alt. Olje har blitt byttet hver 5000km på motor. Har en fin bunke med kvitteringer liggende på ting som er blitt byttet på denne de siste 2 årene. Bilen har skilter, men er ikke eu-godkjent da den har vært under oppbygging de siste 2 årene, men dette blir fikset før et eventuelt salg. Har bare 2 bilder av den fra da jeg holdt på med monteringen etter jeg fikk den hjem fra lakkering, men flere kommer når jeg får den hjem fra vinterlagring. Prisen havner på 230000,- siden dette er en såpass spesiell bil i bra stand. Innbytte i Bmw kan vurderes, men jeg er ikke interessert i bil med strikkmotor (316, 520 osv.) Har sikkert glemt en god del, så det er bare og spørre hvis dere lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 25, 2010 Share Skrevet Desember 25, 2010 Ikke noen begrensning på HK i vognkort? Hvordan er det egentlig mulig i trangsynte norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2010 Ikke noen begrensning på HK i vognkort?Hvordan er det egentlig mulig i trangsynte norge? Vil tro det er en glipp fra biltilsynet den gangen den ble godkjent. Det som er bra er at de ikke kan forandre noe i ettertid av det som har gått igjennom en kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Ikke noen begrensning på HK i vognkort?Hvordan er det egentlig mulig i trangsynte norge? Vil tro det er en glipp fra biltilsynet den gangen den ble godkjent. Det som er bra er at de ikke kan forandre noe i ettertid av det som har gått igjennom en kontroll Den er vel godkjent basert på en annen modell med høyere effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Kristov: Det står det ingenting om i vognkortet. Mulig det var andre regler på den tiden denne ble godkjent (1996). Leif Harald: Takker for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Tror jeg ville sjekket opp det vognkortet litt nøyere. Er nok neppe ubegrenset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Tror jeg ville sjekket opp det vognkortet litt nøyere.Er nok neppe ubegrenset Har vært i kontakt med trafikkstasjonen som godkjente denne. De hadde ikke noen dokumenter eller lignende liggende fra da dette ble gjort, så det er ikke godt og si hva som har skjedd. Kan selvfølgelig være en som har kjent en som igjen har kjent en som har fått dette fiksa, men det spiller ingen rolle for min del. Bilen er godkjent slik den står, og fullt lovlig på vanlige skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dhamree Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Starter bilen og går ? Hvilke mangler har den for å få igjennom EU ? Er veldig intresert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2010 Bilen starter og går. Frontrute må byttes før eu-kontroll siden denne sprakk når lakkereren tok den ut, og bakfangeren må lakkes og settes på. Tror ikke det skal være noe mere. Har avtalt med de som lakkerte bilen at de skal skifte frontrute, lakke fangeren og polere hele bilen til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrich Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Har hørt om Ac Schnitzer utgaver som har åpent hk i vognkort. Uber bil.. håper den er ledig om en mnd!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Hva hadde du tenkt deg for den? Eventuelt interssert i innbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Hva hadde du tenkt deg for den? Eventuelt interssert i innbytte? Prisen havner på 230000,- siden dette er en såpass spesiell bil i bra stand. Innbytte i Bmw kan vurderes, men jeg er ikke interessert i bil med strikkmotor (316, 520 osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 Har dessverre ikke flere bilder akkurat nå. Som sagt i første innlegg så kommer det flere bilder når jeg får bilen hjem fra lagring, men det blir ikke før snøen forsvinner og temperaturen holder seg på plus siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolfen Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Har dessverre ikke flere bilder akkurat nå. Som sagt i første innlegg så kommer det flere bilder når jeg får bilen hjem fra lagring, men det blir ikke før snøen forsvinner og temperaturen holder seg på plus siden. får smøre seg med tolmodighet da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Bumper denne en gang før bilen blir lagt ut på finn i mars/april. Ny bil er kjøpt, så bytte er ikke lengre så veldig intressant. Kan gå litt ned i pris hvis bilen selges som den står nå. Med sprekk i frontrute og bakfanger som må lakkeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg