Gå til innhold

327 Turbo SOLGT


Bimmer327tic
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer da og selge bilen til våren grunnet manglende interesse.

Bilen er opprinnelig en 85 mod 323i coupe som er godkjent i vognkortet med turbo. Det som er unikt med denne er at det ikke er noen begrensninger i vognkortet på hk, nm eller ladetrykk.

Blokk:

CP Stempel

AutoVerdi Råder

Støtgørdel

Diesel Veiv

Diesel Oljepumpe

Alt er vektjustert og satt sammen med nye lagre/pakninger av PPF.

Topp:

PPF kamdrev

Portet

Planet

Sveiset

Raceventiler

Mirafreste Seter

Hardere Ventilfjærer

Z45 Turbokam

PPF Grenrør

Precision PT67BB Turbo

960cc Dyser

Nuke Fuelrail

Her er også alt gjort av PPF.

Drivlinje:

Sachs 618 Trykkplate

4 Puck Sinterlamell

TDS Girkasse

E-36 328 Mellomaksel

E-28 M535i Differensial med brems (3,25 utv, men har også 2,93 liggende)

Sviktstål Akslinger med knuter/nav osv. fra E-28 M535i (4x100 boltsirkel)

FK Konigsport coilovers (justerbar høyde/hardhet) tuv godkjent

Movit bremser foran 322x32mm tuv godkjent

Nye Powerflex i hele understellet

Ny overhalt Z3m Tannstang

Justerbar camber/caster bak

Justerbare topplagre foran

Største stabstag foran/bak fra Ireland Engineering med uniballs og forsterkninger

Diverse:

M535 Radiator

PPF Dumpventil

Spal elvifte

3,5" downpipe, resten er 3" med en magnaflow demper

Samco silikonslanger

Bosch 044 bensinpumpe

Nuke bensinfilter

Aeromotive bensintrykk regulator

Stålspunnede bensinslanger

BMC dobbelkon luftfilter 4"

M-Tech 2 styling

E-30 M3 Skinn seter foran (slitase på vanlige plassen)

El. takluke

Sentrallås/alarm

7x17 + 9x17 Toora felger med 225/35 245/35 dekk

Motoren blir styrt av Autronic SM4. Tenning består av MSD 6A + Blaster 2 coil.

Bilen er ferdig mappet og benket 420hk/590nm (1,5 bar) på navene i dynapack med 95 blyfri og snill tenning. Har tidligere vært benket til 550hk/700nm (1,7 bar) i dynapack med e-85, men da med annet bensin system.

Ellers så er alle lyktene på bilen nye (sorte) utenom baklyktene som er Startech.

Den ble også hellakkert i Oktober av Larvik Billakkering. Da ble det lille som var av rust fjernet i bunnen av dører og rundt front ruten.

Byttet olje + filter på motor, gir og diff rett før jeg satte den fra meg på vinterlagring. Ble fylt på Castrol olje på alt. Olje har blitt byttet hver 5000km på motor.

Har en fin bunke med kvitteringer liggende på ting som er blitt byttet på denne de siste 2 årene.

Bilen har skilter, men er ikke eu-godkjent da den har vært under oppbygging de siste 2 årene, men dette blir fikset før et eventuelt salg.

Har bare 2 bilder av den fra da jeg holdt på med monteringen etter jeg fikk den hjem fra lakkering, men flere kommer når jeg får den hjem fra vinterlagring.

spiyq8jipwcpm7fia7k1.jpg

55q2y05qgez0lmumshxg.jpg

Prisen havner på 230000,- siden dette er en såpass spesiell bil i bra stand. Innbytte i Bmw kan vurderes, men jeg er ikke interessert i bil med strikkmotor (316, 520 osv.)

Har sikkert glemt en god del, så det er bare og spørre hvis dere lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noen begrensning på HK i vognkort?

Hvordan er det egentlig mulig i trangsynte norge?

Vil tro det er en glipp fra biltilsynet den gangen den ble godkjent. Det som er bra er at de ikke kan forandre noe i ettertid av det som har gått igjennom en kontroll :D

Den er vel godkjent basert på en annen modell med høyere effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville sjekket opp det vognkortet litt nøyere.

Er nok neppe ubegrenset

Har vært i kontakt med trafikkstasjonen som godkjente denne. De hadde ikke noen dokumenter eller lignende liggende fra da dette ble gjort, så det er ikke godt og si hva som har skjedd.

Kan selvfølgelig være en som har kjent en som igjen har kjent en som har fått dette fiksa, men det spiller ingen rolle for min del. Bilen er godkjent slik den står, og fullt lovlig på vanlige skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter og går.

Frontrute må byttes før eu-kontroll siden denne sprakk når lakkereren tok den ut, og bakfangeren må lakkes og settes på. Tror ikke det skal være noe mere.

Har avtalt med de som lakkerte bilen at de skal skifte frontrute, lakke fangeren og polere hele bilen til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har dessverre ikke flere bilder akkurat nå. Som sagt i første innlegg så kommer det flere bilder når jeg får bilen hjem fra lagring, men det blir ikke før snøen forsvinner og temperaturen holder seg på plus siden.

får smøre seg med tolmodighet da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...