Gå til innhold

APedersen's 525ixt - Update 1.Post - Ferdig - Solgt

Lakkere felgene svart? (s.3)  

12 stemmer

1. 1. Lakkere felgene svart? (s.3)

• Nei
      8
    • Ja
      4

Anbefalte innlegg

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Synes det er rart at felgene ikke passer, og dette kan umulig være ET45 når det er ET54 på denne bilen originalt, felgen er jo ikke så brei heller at den skal nå så langt utenfor.

Han jeg kjøpte disse hos sa det var ET45, men må nok dobbeltsjekke det.

Skrevet

Ikke rart felgene ikke passer, er ET15..

Blir nok nøtt til å selge felgene om jeg ikke skal bruke dem på en annen sedan jeg har stående,

så hvis noen er eller vet om noen som er interessert, ta kontakt!

( 235/40/18 ET15 )

Skrevet

Liten update på bilen, med litt dårlige bilder da men..

Ferdig grunnet og lakkering er det som gjenstår,

Dette blir gjort av pappa som har erfaring innenfor slikt arbeid.

Går vel til innkjøp av soting snart, skal også lakkere shadowline straks.

2g1ieyvv8f9b3nmhk0wi.jpg

9n0n0jo3rph3pb2wv7rk.jpg

Skrevet

Hmm, som dere sikkert ser finnes det et par dårlige sider her også, er litt mer rust enn jeg trodde før jeg satte lys på det, så det blir nok litt sveising framover:

v6masn00tpynunbs8pfi.jpg

7wbs70xroqevv1abgavx.jpg

Dette er bare på venstre side, er mindre på høyre side men fortsatt nok :(

Skrevet

Har som nevnt tidligere en annen E34 i sånn høvelig samme farge som touringen, denne er en 1991 525i uten vanos som er defekt toppakning på. (M50B25)

Toppakningen kommer i dag eller i morgen, som jeg og en kompis skal montere.

Har lyst å starte et turbo prosjekt, men vet ikke helt om jeg har råd til det nå.

Skal først få denne sammen og være sikker på at det ikke er sprekk i toppen eller noe slikt, at den går helt fint før jeg tenker på noe som helst annet :)

Bilen står på en tilhenger under noe sny, slenger ut et bilde av den når vi henter den inn :)

gleg2a4na3b9x0ea1gb8.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Har investert i plateknekk for å bøye platene som skal være under kanalen

og har fått kutta til biter og sveisa på begge kanalene.

Så nå er det bare litt til sveising og glassfibersparkel som må til, så skal nok dette bi bra :)

8c0uz6r3t86gb8xpl2gk.jpg

Skrevet

En liten update:

- Har fått glassfibersparkla kanalene inni og under bilen.

- Har også spraya på noe tectyl-lignende beskyttelsesstoff, stått til tørking fra igår til idag.

- Fiksa kontaktfeil til kurvelysene.

Blir montering av interiør ganske snart, så har jeg bestemt meg for at begge sidene av bilen skal lakkeres i lakkboks så det ikke blir nå fargeforskjeller på sidene.

Bilen skal også EU-godkjennes nå i mars.

Nå når bilen er ferdig tørket og interiør er ferdig montert, skal det en E34 Sedan inn og skal byttes toppakning på, så vurderes turbobygg, men får se hvor langt pengboka strekker seg i første omgang :P

* Trenger hjelp til hvordan register skal stilles? Noen som har bilder eller en forklaring på dette før jeg begynner? :)

Skrevet

Hehe, det måtte en hilux til for å få dratt dette fram, bilen er hentet inn og er begynt å skrue sammen toppen osv.

Et par bilder av bilen:

9zpbzxpj5l7j2aukd956.jpg

up2lu8kqbzn5kcef0yb5.jpg

Skrevet

srjpi01rlrac4vtd6lpz.jpg

Ble litt skruing idag :) Men plages litt med registeret den i garasjen, den ene kammen beveger seg litt før den andre, og slakken skal jo være på samme siden som kjedestrammeren, men er ikke helt riktig enda.

Alt skal være stilt rett med stempel 1 på topp og svinghjul på ØD, kjedene er satt på og skrudd fast og vinkelen på de firkanta på baksiden av kammene er rett osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...