KennethW Skrevet Desember 27, 2010 Share Skrevet Desember 27, 2010 Skal av med felgene på bimmern, men søttet på et problem da jeg fant ut at jeg ikke har verktøyet for jobben.. Er det noen i nord-trøndelags området som har verktøy til slike hjulbolter, som kunne tenke seg å være behjelpelige med å låne meg? Merk at det er 10kant, ikke torx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Ikke splines heller, da disse er 12kant. Når jeg fikk dette problemet på mors nyiinnkjøpte Rover, banket jeg bare inn en 1/2" forlenger og skrudde dem ut. måtte byttes etterpå da. Dog er det jo ikke sikkert det er en passende diameter på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Würth har en del sett til salgs med forskjellige typer låsebolt-piper/bolter, så om du har det i nærheten er det kanskje noe der som kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Tror alle sånne bolter er stortsett unike... prøv å bank inn en umbrako eller torx som er litt for stor.. hvis ikke det går er det bare å Borre den ut Forbor med en 3mm bor ca 1cm inn og gå deretter på med en 12mm bor,, etter kort tid vil hodet på bolten falle av. Så når du har tatt av felgen er det bare å skru ut resten av bolten med en tang.. Tar ca 5 min pr bolt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Eller du kan bestille en ny pipe herfra.. http://www.bimecc.it/ ser ut til at det er de som har levert boltene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Tror alle sånne bolter er stortsett unike... prøv å bank inn en umbrako eller torx som er litt for stor.. hvis ikke det går er det bare å Borre den utForbor med en 3mm bor ca 1cm inn og gå deretter på med en 12mm bor,, etter kort tid vil hodet på bolten falle av. Så når du har tatt av felgen er det bare å skru ut resten av bolten med en tang.. Tar ca 5 min pr bolt... De er kanskje unike, men i de settene til Würth så finnes stort sett alle.. Vi hadde det på dekksjappa jeg jobba på en vinter, samt noen som er "justerbare", slik at de tar tak når de møter godset... Så tror nok ikke alle bolter er unike nei gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har slike bolter med verktøy som har 10 tagger. Du kan få låne denne en kveld om du ikke bor for langt unna. Kan også skaffe deg en slik nøkkel om du er interresert, da jeg forhandler slike bolter og nøkler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg gikk enkelt og greit til bmw sjappa, så hadde di et sett me 40 forskjellige piper, så kjøpte jeg den som passa.. Har også som andre her, banket inn for store torx/umbrakoer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2010 Tusen takk for alle tips og innspill folkens!) Jeg fikk ordning på saken samme dag. Eller, igjen, takker så mye for både tips og lånemuligheter. Remi Berg: Jeg holder for øvrig til i Levanger, så kanskje hvis det skulle være noe i senere anledning så bor jeg ikke langt unna:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå