Gå til innhold

E28 518i (vurderes solgt)

marius.hj
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel 518i som jeg har planer om å montere en 2.0 24v.

Men her i jula fikk jeg plutselig andre ting å tenke på, da noen drittunger hadde knust to sideruter og frontruta.

Jeg kjøpte bilen i sommer som ett rep.objekt, med en rimelig lang mangellapp. Så jeg startet med å bytte div. lykter og fikse bremsene, det ble da montert fjerbein og bremser fra en 528.

Jeg har gått å ventet på at motoren skulle ta kvelden, da kammen er tilnermet rund. men tett før jul var det heller girboksen som takket for seg.

Jeg legger ved noen bilder av hvordan jeg fant bilen på morgenen 2. juledag.

Det kommer flere bilder og div opplysninger etter hvert. :evil:

bfo64s4gk1om19yn2xu8.jpg

wima9c4ox14jlbo993xh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket girkassa på bilen, å overføringa er knekkt. så da er det vel bare å vente til jeg får henta donorbilen. Så får jeg heller bytte sideruter og førerdør i mellomtiden.

Ble positivt overrasket da jeg var under bilen i går, det er jo tilnermet 0 rust under. Så får jeg se om jeg får skaffa ei frontrute snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige greier dette Marius, men kjenner jeg deg rett fikses vell dette fort :wink:

M50 motor burde vell gå greit hvis m20 bunnpanna passer?

Skal vel få dette til å passe med litt jobbing, blir nok noen dager med jobbing når jeg endelig får begynt. Men det er vel sånn det skal være med gammle biler.

Har litt jobb på E34'n også, men det haster ikke så veldig ennå.

Det som hasster mest nå, er å skaffe frontrute så jeg kan få bilen ut fra garasjen til en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var girkassn plukka ned, var nokk røket en splint,så skiftegaffelen ligger løst inne i kassa.

tror ikke jeg gidder å stresse med å fikse den heller.

Er det noen som har en 5trins girkasse til E28 518i liggende i trøndelag en plass er jeg litt interisert i denm men det viktigste er vel å skaffe en ny frontrute akkurat nå, så får bilen stå til jeg får byttet ut hele drivlinja :)

Skal prøve å få tatt noen bilder under bilen i morgen, så får dere se en tilnermet rustfritt E28 som er helt orginal(enn så lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...