Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delen er veldig dyr fordi den inneholder katalysatoren. Katalysator er veldig dyrt blandt annet fordi det inneholder platinum og har en konstruksjon som er dyr å produsere. Delen koster ca 7500kr hos BMW forhandler så er ikke så gal pris du har fått, men det som pleier å skje med disse er at fleksikopling nedenfor katalysatoren går i stykker og begynner å skrangle, denne kan du bytte ut med en fra en bilrekvesitaforhandler og sveise inn. Sparer 4-5000kr på det.

Skrevet
Vet ikke hva de i utgangspunktet tar for montering jeg.. Er det ikke mulig å få sveisa dette da?

Hørte han sa at DE ikke gjorde det men .. kjipe penger rett etter jul :/

Finner sikkert noen som kan lage det ja. Men det fleksirøret koster jo litt også(med mindre du kjøper biltema) Så blir fort noen kroner i deler, sveising og ikke minst montering.

Edit: Som han over her sier, om det er katalysatoren som skrangler går det and å få kjøpt universale, og sveise inn :)

Skrevet
Vet ikke hva de i utgangspunktet tar for montering jeg.. Er det ikke mulig å få sveisa dette da?

Finner sikkert noen som kan lage det ja. Men det fleksirøret koster jo litt også(med mindre du kjøper biltema) Så blir fort noen kroner i deler, sveising og ikke minst montering.

Edit: Som han over her sier, om det er katalysatoren som skrangler går det and å få kjøpt universale, og sveise inn :)

Sa ikke det var katalysatoren som skrangla, sa det pleier å være fleksikoplinga! ;) Om katalysatoren skrangler ville jeg slått til på tilbudet om 5500kr. Er det fleksikoplinga som det pleier så kan du kjøpe en universal for 2- 500kr å få sveisa inn. Har gjordt det uten å ta ned eksosen engang, men mulig det var M47 uten commonrail...

Skrevet

Sa ikke det var katalysatoren som skrangla, sa det pleier å være fleksikoplinga! ;) Om katalysatoren skrangler ville jeg slått til på tilbudet om 5500kr. Er det fleksikoplinga som det pleier så kan du kjøpe en universal for 2- 500kr å få sveisa inn. Har gjordt det uten å ta ned eksosen engang, men mulig det var M47 uten commonrail...

Hehe, leste litt for kjapt :wink:

Får kjøpt katalysator til et par tusen også, så kan spare litt på det, men om du ikke kan gjøre alt selv er det like greit å slå til på tilbudet om den er gåen.

Skrevet

Svendsen er latterlige ! Overpriset som du mistenker. Har hørt om så mange som får sjokk over prisene dems . meg selv inkl. Kommer ALDRI til å anbefale eller bruke de selv.

Tror faktisk din lokale bmw butikk gjør det til samme prisen ca, med orginaldeler!

Skrevet

Originalt/GS koster 7500,- så jeg kan ikke tenke meg at BMW gjør det for 5500,-!

Derimot koster den 3700,- på Schmiedmann. Usikker på om du finner det billigere enn dette. Jeg har i hverfall ikke funnet det billigere andre steder.

Skrevet

Ikke noe problem å sveise inn ny flexi. Holder lenge om det blir gjort skikkelig. Gjort det 2-3 ganger selv på M47.

Et ikke-merkeverksted burde ikke ta så alt for mye for dette :wink:

Skrevet
Ikke noe problem å sveise inn ny flexi. Holder lenge om det blir gjort skikkelig. Gjort det 2-3 ganger selv på M47.

Et ikke-merkeverksted burde ikke ta så alt for mye for dette :wink:

Har vurdert å gjøre dette selv, men usikker på om jeg heller burde skifte hele cat'en i og med at bilen har gått 425.000km. Men om jeg skulle gjøre det, hvilken flexiskjøt kjøper man? Fra hvor? Mener å ha lest at det går an å bruke flexiskjøt fra Biltema - fra Volvo(940?), som visstnok skal passe rett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...