Østgaard Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Ikke så alt for gale pris det. Må nokk regne med å betale noe rundt der ja. Du kan jo sjekke gs og koed da, men da får ikke du gratis montering
Johnsen86 Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Delen er veldig dyr fordi den inneholder katalysatoren. Katalysator er veldig dyrt blandt annet fordi det inneholder platinum og har en konstruksjon som er dyr å produsere. Delen koster ca 7500kr hos BMW forhandler så er ikke så gal pris du har fått, men det som pleier å skje med disse er at fleksikopling nedenfor katalysatoren går i stykker og begynner å skrangle, denne kan du bytte ut med en fra en bilrekvesitaforhandler og sveise inn. Sparer 4-5000kr på det.
Østgaard Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Vet ikke hva de i utgangspunktet tar for montering jeg.. Er det ikke mulig å få sveisa dette da?Hørte han sa at DE ikke gjorde det men .. kjipe penger rett etter jul :/ Finner sikkert noen som kan lage det ja. Men det fleksirøret koster jo litt også(med mindre du kjøper biltema) Så blir fort noen kroner i deler, sveising og ikke minst montering. Edit: Som han over her sier, om det er katalysatoren som skrangler går det and å få kjøpt universale, og sveise inn
Johnsen86 Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Vet ikke hva de i utgangspunktet tar for montering jeg.. Er det ikke mulig å få sveisa dette da?Hørte han sa at DE ikke gjorde det men .. kjipe penger rett etter jul :/ Finner sikkert noen som kan lage det ja. Men det fleksirøret koster jo litt også(med mindre du kjøper biltema) Så blir fort noen kroner i deler, sveising og ikke minst montering. Edit: Som han over her sier, om det er katalysatoren som skrangler går det and å få kjøpt universale, og sveise inn Sa ikke det var katalysatoren som skrangla, sa det pleier å være fleksikoplinga! Om katalysatoren skrangler ville jeg slått til på tilbudet om 5500kr. Er det fleksikoplinga som det pleier så kan du kjøpe en universal for 2- 500kr å få sveisa inn. Har gjordt det uten å ta ned eksosen engang, men mulig det var M47 uten commonrail...
Østgaard Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Vet ikke hva de i utgangspunktet tar for montering jeg.. Er det ikke mulig å få sveisa dette da?Hørte han sa at DE ikke gjorde det men .. kjipe penger rett etter jul :/ Finner sikkert noen som kan lage det ja. Men det fleksirøret koster jo litt også(med mindre du kjøper biltema) Så blir fort noen kroner i deler, sveising og ikke minst montering. Edit: Som han over her sier, om det er katalysatoren som skrangler går det and å få kjøpt universale, og sveise inn Sa ikke det var katalysatoren som skrangla, sa det pleier å være fleksikoplinga! Om katalysatoren skrangler ville jeg slått til på tilbudet om 5500kr. Er det fleksikoplinga som det pleier så kan du kjøpe en universal for 2- 500kr å få sveisa inn. Har gjordt det uten å ta ned eksosen engang, men mulig det var M47 uten commonrail... Hehe, leste litt for kjapt Får kjøpt katalysator til et par tusen også, så kan spare litt på det, men om du ikke kan gjøre alt selv er det like greit å slå til på tilbudet om den er gåen.
Johnsen86 Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Enig Dessuten kan uoriginale lage støgg eksoslyd..
Johnsen86 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Om det er eksos det lukter inn i bilen så er det hvertfall flexikoplinga, katalysatoren lekker ikke.
Rollerboy Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Svendsen er latterlige ! Overpriset som du mistenker. Har hørt om så mange som får sjokk over prisene dems . meg selv inkl. Kommer ALDRI til å anbefale eller bruke de selv. Tror faktisk din lokale bmw butikk gjør det til samme prisen ca, med orginaldeler!
2000Touring Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Originalt/GS koster 7500,- så jeg kan ikke tenke meg at BMW gjør det for 5500,-! Derimot koster den 3700,- på Schmiedmann. Usikker på om du finner det billigere enn dette. Jeg har i hverfall ikke funnet det billigere andre steder.
Joachim_M5 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 kjøp en uoriginal flexkobling, kapp av, sveis på ny. Har gjort det på en 318d før, piece of cake.
Lars89 Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Ikke noe problem å sveise inn ny flexi. Holder lenge om det blir gjort skikkelig. Gjort det 2-3 ganger selv på M47. Et ikke-merkeverksted burde ikke ta så alt for mye for dette
2000Touring Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Ikke noe problem å sveise inn ny flexi. Holder lenge om det blir gjort skikkelig. Gjort det 2-3 ganger selv på M47. Et ikke-merkeverksted burde ikke ta så alt for mye for dette Har vurdert å gjøre dette selv, men usikker på om jeg heller burde skifte hele cat'en i og med at bilen har gått 425.000km. Men om jeg skulle gjøre det, hvilken flexiskjøt kjøper man? Fra hvor? Mener å ha lest at det går an å bruke flexiskjøt fra Biltema - fra Volvo(940?), som visstnok skal passe rett på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå