bmwfan Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Visker/spyler sluttet å virke på min 520 touring 2000mod. etter at jeg byttet viskerarmen. Pøste på med wd40 og "småslo" litt for å få den gamle av. Og i check-kontrollen kommer det opp at bakluka er oppe når den ikke er det. Så jeg lurer på om det er der feilen, at det er derfor ikke pusseren/spyleren virker. Alt annet fungerer bak på bilen. Har sjekket alle kabler i dag, fra tak og ned langs luka på begge sider, og ned til der de går inn i luka,men ingen feil og se, de er ihvertfall hele utvendig. Så er det kabelbrudd så må det være inni luka, eller i taker og fremover, men det har jeg mine tvil på. Så hva kan det være??? 1. Finnes det rele`til dørsensoren??? 2. defekt dørsensor enten til glasset, eller selve luka?? 3. defekt microbryter.?? men låsingen/opplåsingen og alt fungerer. 4. kabelbrudd andre plasser. 5. andre alternativer????
Rogern Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Har akkurat samme problemet selv. Merka en dag at viskeren sto litt over normal stilling og at det "plinger" når jeg begynner å kjøre, sikkert fordi at det lyser at bakluka ikke er lukket (selv om den er det) Jeg har også problemer med å få åpnet den... Har dessverre ikke noe svar da jeg tenkte å vente til det ble mildere i været, noe det aldri blir... Kan det være så enkelt som at sikringen til viskeren har gått? Kansje en eller annen sensor får strøm fra den kursen?
bmwfan Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 ok. ja, det er jo en mulighet det, at dette kan være kopplet sammen. Bilen sto inne i 22grader 5 timer i dag, men ingen forskjell. Men den må nok stå inne lenger tid enn dette for å bli tvers igjennom varm Nå husker jeg ikke hvordan sikringene er lagt opp, om det sto merket annet på sikringen til spyleren/viskeren bak, og/eller om dette var samme sikringen.. Denne var i hvertfall i orden sist jeg sjekket,og ikke viskeren fungerte! Irriterende er det hvertfall.... fikk et kopplingsskjema av BMW i dag, kunne Ohme på forskjellige plasser, men dette har ikke jeg greie på
Rogern Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Ok, jeg fikset viskeren min i sommer. Den var eiret fast i gjennomføringen i ruta og + ledningen til motoren var også eiret rett av. Smurte opp alt og koblet til ledningen igjen og alt har funket perfekt til nå. Hos meg sto bakviskeren på merket jeg, men den var jo fastfrosset så ett eller annet har gitt seg til meg vertfall.
bmwfan Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Ja, det er jo bra så lenge en for det til å fungere selv.... med litt feilsøking så pleier det å gå... men nå står jeg litt fast, foreløpig hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå