Gå til innhold

hjelp, deffekt driv aksel!

marjoh
 Share

Anbefalte innlegg

på e39en min (520i, 97mod sedan) så har det begynt å komme høye klikkelyder fra høyre drivaksel bak. det startet med småe tikke lyder, men nå høres det godt og tydelig. noen som hvet hva lyden kommer ifra? bilen går fint som før, er bare den sinsyke lyden! :( muligens hele drivakselen som har røke, eller er det snakk om noen foringer som kan forårsake slike lyder?

lyden forsvinner når jeg holder inne clutchen eller har den i fri, lyden kommer kun når den er i gir. øker med turtall / fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e39en min (520i, 97mod sedan) så har det begynt å komme høye klikkelyder fra høyre drivaksel bak. det startet med småe tikke lyder, men nå høres det godt og tydelig. noen som hvet hva lyden kommer ifra? bilen går fint som før, er bare den sinsyke lyden! :( muligens hele drivakselen som har røke, eller er det snakk om noen foringer som kan forårsake slike lyder?

lyden forsvinner når jeg holder inne clutchen eller har den i fri, lyden kommer kun når den er i gir. øker med turtall / fart.

Hei.

Hadde noe lignende på min E30, der var det demper foringen bak som var helt ødelagt.... Lyden gikk vekk etter jeg byttet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i fart den forsvinner når du trår inn clutchen / setter i fri eller når du står stille ?

Øker med turtall eller fart ?¨

Uansett, om lyden forsvinner når du trår inn clutchen har jeg veldig liten tro på at det er drivaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i fart den forsvinner når du trår inn clutchen / setter i fri eller når du står stille ?

Uansett, om lyden forsvinner når du trår inn clutchen har jeg veldig liten tro på at det er drivaksel.

Akslingene går jo rundt selv om du trår inn clutchen i fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akslingene går jo rundt selv om du trår inn clutchen i fart

Om han stod stille mente jeg, vet ikke helt hva jeg tenkte her men :P

Jekk opp bilen og finn en lur måte å låse et av hjula på og snurr på det som da står fritt, deretter bytter du om.

Så finner du ut om det er en av sidene eller om lyden er der hele tida.

Hører skjeldent om drivaksler på e34 som lager ulyder, tror heller på diff som han over her sier.

Annet skudd i mørket, har du slitte dekker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et litt spesielt tilfelle på en Vito politibil her om dagen, en bolt hadde løsnet og da slo den skiva på bildet imot traversen, men kun i sving med pådrag, lagde en tikkelyd. Sært tilfelle. :P Dette skyldes nok sløvt arbeid før, men du bør nok komme deg under bilen og be en kompis kjøre med hjulene i lufta. Kansje du finner feilen med en gang. :)

k3dwothcdynud8hnozvx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden kommer når den er i fart ja, og forsvinner når jeg trør inn clutchen, ikke noe lyd når jeg ruser motor stillestående.

kan høres ut som diffen, men lyden er mye sterkere på høyre side, så er litt usikker. jeg rygget oppover en bakke å sto stille å spant mens min far gikk rundt bilen å hørte, var skjikkli knase lyder som kom.

takk for mange svar, får ta meg en tur i garasjen å sjekke litt til :)

noen tips for å sjekke om diffen er gåen uten å måtte skru den helt ut? prøvde å jekke opp bilen å snurre på hjulene, men fikk ikke nokk fart på hjulet for at lydene skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du bør nok komme deg under bilen og be en kompis kjøre med hjulene i lufta. Kansje du finner feilen med en gang. :)

får prøve meg på noe sånt :) må bare få noen bedre støttebukker, lite trygt at bilen står å dingler på en standard jekk midt på bilen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er drivaksler, har jeg i tilfelle to stk. fra E39 som har gått veldig lite.

høres bra ut, hvor mye skal du ha for en? :) koed norge så får jeg brukt for 1000kr, det er også med frakt.

må finne ut om det er drivakselen før jeg kjøpet selvfølgelig, men hitil så ser det ikke sånn ut :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...