eirwave Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hei. Har en 1990 mod E34 525i. Plutselig så har hele instrumentet kuttet ut. Ingenting virker. Kjørecomputer, alle målere, km teller osv.. Helt dødt. Eneste som virker er lysene i instrumentet. Har sjekket alle sikringer. Fikk liv i det en gang igjen etter det sluttet å virke, men så var det dødt igjen neste gang jeg skulle kjøre. Noen forslag hva dette kan være?
eirwave Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 Fant ut at det var sikring nr 1 som hadde røket allikevel. Dette er sikkringen for instrumentet. Dette er en 15A sikkring. Har byttet den, men ryker med en gang. Satte i en 20A sikkring. Da ser det ut til å holde. Hva kan dette skyldes?
nimitz Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Du har tydligvis en feil med det elektriske. Mulig en jordfeil en eller annen plass i instrumentet. Kan være en av pærene som kødder. Prøv og bytt disse. Er vel ikke så mange. Men hvist sikringen ryker så er det en feil. Sett ALDRI i en med mer amper for og "rette" på feilen. Sikringer skal ryke ved elfeil.
Olelink Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Kaster meg på her for å understreke viktigheten av dette med riktig sikkring. Ledningsnettet i biler er så marginalt dimensjonert at det er en grunn til at sikkrings størelsene ligger så tett som de gjør. Om korrekt sikkrings størelse ryker skal man aldri sette inn en større en da man risikerer at ledningen strømmen ledes til instrumentet i brenner av og i verste fall lager el.brann i bilen din. Du risikerer også at det samme skjer inne i instrumentet da det opplagt er en større feil der inne. Plukk ut instrumentet og demonter så mye av det som du tørr å se etter synlige feil. Om du ikke finner noen ville jeg bytta instrumentet i ett brukt ett, det koster ikke stort og du trenger bare flytte over kodepluggen på baksiden for å få din km-stand med over i det "nye".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå