ehrnst Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 om du kjører med falske skilter på gata er du jo relativt "tjukk i hue". om du blir tatt er det faktisk dok.forfalskning og det har høy strafferamme. de fleste som har falske skilt har vel også sagt opp forsikringen sin (ikke at jeg vil tro den gjelder ved dette tilfelle uansett) da vil man jo også risikere å stå der uten forsikring og dok.forfalskning om uhellet er ute
Halbakken Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Det er klart man er, men husk at denne bilen skal aldri gå på veien. Dette blir en bil til å kjøre med på bane, som blir fraktet på biltralle til og fra trackdays, Gatebil, treff osv. Snakker ikke om å bruke denne som bruks bil nei!
Bushnell Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 jeg bare spørr her i stedet for å åpne en helt ny tråd.. er det nok med halv bur i drifting? og kan en kjøre fri kjøring på gatebil med engangslisenser? litt skummelt å slenge seg utpå med drifting gutta når en nesten ikke har kjørt på bane og skal lære å drifte litt vurderer sterkt å kjøpe en banebil, men ser for meg att det kan være litt vanskelig å få NBF lisens, men nå har jeg ikke lest i regelboka enda
oddis Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Det er vel noe møkk å bli stoppa med, Oddis? Man unngår jo å kjøre på gata med falske skilt håper jeg.. Men på bane bruker mange det kun for å fylle kriteriene (at bilen har skilt). Man har jo ingen forsikring om bilen er avregistrert. Er den derimot avskiltningsbegjært har du forsikring, MEN det blir et helvetes oppgjør i etterkant med masse avkorting, skyhøy egenandel og anmeldelse høyst sannsynlig.
Kristian H. Foss Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Kjøp bil, få den igjennom eu og bygg om. Det er det letteste, men det beste er selvfølgelig å bygge etter regelboka. Alt ettersom hvor mye man vil legge i bilen.
Halbakken Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Har forhørt meg litt rundt nå, og det letteste og det som er mest aktuelt for meg er nok å gjøre som Kristian her nevner (og som er nevnt ellers i tråden) å EU-godkjenne en bil, bygge den som gatebil og kun kjøre på bane, for å forhindre å bli avskilta, visning osv osv. Så får man eventuelt sette inn originalt interiør etterhvert. Faren er jo da å bli stoppa på vei til treff med henger, men går da an å ta av skilta og "gjemme dem"...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Funker fint for meg. Har kjørt en god del på veien i sommer også. Men tar grisekjøringa forutenom burning på bane.
oddis Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Har forhørt meg litt rundt nå, og det letteste og det som er mest aktuelt for meg er nok å gjøre som Kristian her nevner (og som er nevnt ellers i tråden) å EU-godkjenne en bil, bygge den som gatebil og kun kjøre på bane, for å forhindre å bli avskilta, visning osv osv. Så får man eventuelt sette inn originalt interiør etterhvert. Faren er jo da å bli stoppa på vei til treff med henger, men går da an å ta av skilta og "gjemme dem"... Det funker helt greit. Noen påstår at BT kan ilegge deg mangellapp om de kan identifisere at bilen din har skilt (ut fra chassinr, om det er synlig). Så jeg vet noen enten bruker skaphenger eller teiper over chassinr evt. fjerner all form for identifikasjon. Men jeg mener nå at du skal ha bøtte uflaks skal de begynne å kverne på det, om du kommer med bil uten skilt. Etterhvert får du kanskje litt kontakter som kan godkjenne bilen din på EU kontroll med snurre også Det er mye sånt der ute La oss bare ikke glemme hvorfor vi må drive sånn - et ansvarsfraskrivende lovverk.
Halbakken Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Ja, er en mulighet det eventuelt ja. Veit hvertfall at det er mye kontroller til og fra f.eks Gatebil treffene, men veit ikke åssen alle de som kjører der gjør det, for alle som kjører der har ikke bygd bil etter no håndbok eller reglement Har jo eventuelt på jobben her, for de har mitt ord på at bilen ikke skal brukes på vei, så det er jo en mulighet. Men kommer nok ikke til å dra på NAF og godkjenne den nei...
Trond.S Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Det florerer ihvertfall av ugyldige skilt på Gatebil, og alle andre store trackdays. Det går også fint å bestille seg nye 'norske' skilt fra en bedrift i Sverige, som jeg ser flere har begynt å kjøre med.[/quote]Helt korka å ha et regelverk som gjør at folk tyr til sånne løsninger. "Alle" ville vel ha godkjent bilen sin om det hadde vært mulig?? Jeg veit jeg gjerne vil ha det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå