Koffer Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 tenkte jeg skulle legg ut ett lite sammendrag av hva jeg surra rundt med de 2 siste åra;) Som dere ser så har den fått: M-tech 1 Ny lakkert i originalfargen opälgrün M20b25 motor som jeg tok ut av en rød cab som hadde taka 325i understell, som er sandblåst og pulverlakkert
Koffer Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Føler egentlig at jeg har vært igjennom ild og vann med den bilen. Glad den er nesten ferdig. men trenger litt hjelp. jeg er ingen mekaniker. Overlver kunne ved hjelp av prøving og feiling For ikke start på den. skjer ikke noe når jeg vrir på tenning. pluss at bensinpumpe går hele tiden Når jeg målte etter strøm på startern, fikk jeg akkurat det samme tallet på starteren som jeg fikk rett på batteriet. godt mulig jeg måler feil. hva er det jeg bør se etter??
johnyjohn97 Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Trur det kan vere startmotoren som har tatt kvelden.
Kjakan Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Det er fordi startern har hovudstraum rett fra batteriet. Går fra dynamo-starter-batteri. Godt mulig du he tatt innslaget på startern feil. Visst der e fleire koblingspunkt so prøv eit anna.
joar_92 Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 prøv og tjuvkoble starteren. tar bare og setter skrujerne fra styrestrømmen(tynneste ledning inn på starteren) på starteren over på + som går inn på starteren
Pedi Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Har du styrestrøm til styresentralen? Inni hanskerommet må du kople til det stikket med 3 ledere (grønn, hvit og svart). Enkleste måte å se om dette er på stell er følgende: sett på tenning trinn 2 og sjekk om tomgangsmotoren ved innsuget går. Det skal den gjøre. Uten liv i den, ei heller starter motoren.
Pedi Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Edit: leste litt feil, trodde den ikke ville starte. Sjekk om det kommer strøm på den tynne ledningen (D+) til starteren når du vrir om tenninga.
Koffer Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Pedi: Ja har, eller. dvs tomgangs motoren står ihvertfal og "durer" "vibrerer". Så den har ihvertfall strøm. vet ikke åssen det skal oppføre seg jeg. har strøm på starter ja, prøvd å koble som fra + til styrestrømmen, skjedde ingen ting, ikke en lyd engang. så det betyr vel at starter er ødelagt?? Tok å målte den styrestrømmen kabelen for å sjekke om den gjorde utslag når jeg vred på tenning. Når tenning var av viste multimeteret 0. ved tenning på viste den 11.56. og når vridde på tenninga(for å starte bilen) viste den ca. 11.80. jeg vet ikke åssen det skal være, men jeg trodde den skulle stå 0 helt til jeg vridde for å starte?? hvis startern hadde virket så ville bilen startet bare jeg satt på tenninga. Tror det problemet har noe med at tomgangsmotoren durer og at bensinpumpa går hele tiden. virker som alt får strøm konstant. aner ikke hvorfor.
Koffer Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Det er fordi startern har hovudstraum rett fra batteriet. Går fra dynamo-starter-batteri. Godt mulig du he tatt innslaget på startern feil. Visst der e fleire koblingspunkt so prøv eit anna. Var bare en kobling, så da står nok den riktig:)
Koffer Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 prøv og tjuvkoble starteren. tar bare og setter skrujerne fra styrestrømmen(tynneste ledning inn på starteren) på starteren over på + som går inn på starteren Prøvde det, fortsatt helt dødt. starter vel død da.
Koffer Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Hva kan være feil når bensinpumpe og starter går med engang jeg vrir på tenninga?? Kan det være en jording?? Har sett på tenningslåsen også. ingen feil der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå