MrJørgensen Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Hei! Min 92 316 starter 2011 med ikke og ville starte. Har feilsøkt litt og funnet ut at alt ser ut til å være i orden med rele og pumpe, men at problemet er at releet ikke slår inn når man vrir tenninga. Tok releet ut og koblet det direkte til 12V og har målt at det funker. Har også direktekoblet 30 og 87 i noen sekunder og da fikk jeg bensin nok frem til motoren slik at den startet og gikk i et par sekunder før den døde, men vet ikke om det er helt bra å ha disse koblet direkte over noe særlig lenger tid... Når jeg har vridd om tenningen har jeg også styrestrøm på 86, men ikke jord på 85 slik at releet ikke klikker. Da må det vel være her problemet ligger? Hvor kommer jordinga til 85 fra? Er den direkte til jord eller går den gjennom noe styring av noe slag? Hadde vært flott om noen hadde litt peiling på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Ser ut til at jeg har blitt litt lurt i feilsøkinga... Pumpa har fungert delvis når jeg har feilsøkt, men er nå helt død. Har målt spenning helt fra rele og sikring til kontakt på pumpa, og den får strøm når jeg vrir på starteren. Har også prøvd strøm fra batteriet rett på pumpa, men det virker som om den er helt død. Er det noe jeg har glemt å feilsøke eller kan jeg si 100% at pumpa må byttes? Hvor mye jobb er det å bytte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Ingen som har noen ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team bmw Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Da er det 100% at pumpa di er død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325custum Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Arg.. føler med deg, opplevde det samme da jeg skulle starte bilen lille julaften.. tørre plugger og vil ikke tenne. Noen tips for å enklest se om det er pumpen eller relet som har sviktet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 slå litt på pumpa, den pleier og komme da, men fungerer ikke i lengden. men da veit dere om det er pumpa eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 For å teste releet tok jeg det bare ut og kobla spenning over 85 og 86 samtidig som jeg målte at 30 og 87 fikk kontakt når jeg satte på spenning. Men kan også bare måle om kontakten på pumpa gir spenning. Tenkte jeg skulle skru opp der i dag og ta ut pumpa for å se. Er det bare å skru opp her, eller er det noe man bør være spesielt oppmerksom på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Letteste er alltid å begynne med å måle etter spenning i kontakten til den komponenten man mistenker, så måle seg fram bakover i ledningsnettet om man ikke får spenning. Setter du spenning fra et batteri rett på pumpa uten at den starter er saken biff. Løft opp baksetet og skru av lokket på passasjersiden, bruk gjerne mye papir så du ikke søler på stoffet. Evt tørk vekk grus og støv rundt lokket før du skrur det løs, pleier å sitte godt. Bruk en flattrekker som meisel og skru det løs med hammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Får bestille ny pumpe fra koed og håpe de leverer kjapt! Noen som vet om det følger med ny pakning på denne? Er vel lurt å bytte denne også når en først er igang? Hadde et bensinfilter liggende, så fikk bytta det i dag. Så slipper nye pumpa å slite med et halvtett filter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Tenker du på den pakningen til det store lokket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Ja den pakningsringen der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Ville skiftet den om den er svulmet eller sprekt, men er sikkert bare å skifte uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Satser på at den følger med når jeg kjøper denne på koed (www3387) Kunne hvertfall ikke finne den som en egen varekode noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 16111179637 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Takk =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå