jonr- Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Hei! Jeg kjøpte nylig en 520 1997 mod. E39. Den har sentrallås og nøkkelen både blinker og ser ut som en som også skal kunne låse fjernstyrt. problemet er at den ikke fungerer. Bakluken fungerer heller ikke. Jeg er nødt til å bruke nøkkelen på bakluken for å åpne da håndtak-mekanismen ikke fungerer. (Om det kan ha noe sammenheng?) Det samme gjelder på førersiden. Jeg er nødt til å dytte inn nøkkeln for å låse opp. -Er det en enkel måte å få igang den fjernstyrte låsemekanismen igjen? ))
mudbug Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 har du sjekket ledningloop til bagasjelokk? det er ofte bruddet på ledninger etter mange år brukt. jeg fikk åpnet igjen bagasjelokk etter at jeg loddet igjen ledinger.
mudbug Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 har du sjekket ledningloop til bagasjelokk? det er ofte bruddet på ledninger etter mange år brukt. jeg fikk åpnet igjen bagasjelokk etter at jeg loddet igjen ledinger.
T.H.O Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Nøkkelen kan du prøve å resette. Du må nok skru ut mekanismen i bakluka. Da er det mulig at det detter ut en fjær som er brekt. Ellers kan det være mikrobryteren som er gåen.
2000Touring Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 har du sjekket ledningloop til bagasjelokk? det er ofte bruddet på ledninger etter mange år brukt. jeg fikk åpnet igjen bagasjelokk etter at jeg loddet igjen ledinger. Oi! Det der så kjent ut. Hadde akkurat samme på bilen min. Brudd på ca halvparten av alle ledningene... Da fungerer ikke ting som det skal...
jonr- Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 Supert:) skal se på det i morgen. Resette nøkkel? Gjøre selv eller BMW verksted?
T.H.O Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Supert:) skal se på det i morgen. Resette nøkkel? Gjøre selv eller BMW verksted? 1: Nøkkel i tenning, vri til postisjon II (rett før starter bilen) og ta nøkkelen ut igjen. 2: Hold på "lås opp" knappen, mens en trykker 3 ganger på "LÅS" knappen. 3: Bilen kvitterer med å låse, og låse opp igjen
jonr- Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Fikk ikke til.. Jeg får ikke tatt ut nøkkelen da den står i Pos.2. Så da tok jeg den til pos.2 og tilbake og ut igjen. Trykket og holdt inne "llåsopp", mens jeg trykket 3gsnger på "lås". Hva gjør je feil,for bilen responderer ikke på dette..
jonr- Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Fikk fikset bakluken, så takkfor hjelp:). Mangler fortsatt å få igang fjern.styrte sentrallåsen.. Etter å ha fulgt nevnte instrukser, så blinket nøkkelen 3 ganger. Bilen ga ingen tegn til respons, mEn nøkkelen responderte med 3x lys-blink. Noen som kan ha noen tanker rundt dette?
Kennethe34 Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Antageligvis dårlig antenneforsterker, men kan også være grundmodulen som svikter.
Nabon Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Har akkurat samme problem som jonr (angående sentrallås). Fått samme resultat som deg jeg også. Blinker tre ganger. Hvor er det antenneforsterkeren ligger hen? Ev grunnmodulen? Er dette noe som kommer frem på diagnose eller må man rett og slett prøve/feile?
mudbug Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 antenneforsterkeren ser nr#2 på bildet. grunnmodulen tror jeg at den er under hanskerom.
mudbug Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Fikk fikset bakluken, så takkfor hjelp:). Mangler fortsatt å få igang fjern.styrte sentrallåsen.. Etter å ha fulgt nevnte instrukser, så blinket nøkkelen 3 ganger. Bilen ga ingen tegn til respons, mEn nøkkelen responderte med 3x lys-blink. Noen som kan ha noen tanker rundt dette? Prøv å peke nøkkelen mot venstre skulderen som peker mot antenne mens du programmerer nøkler.
Nabon Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Bumper denne litt jeg. Er det som sagt noe av dette som kan komme på en diagnose? Finnes det noen annen måte å eliminere antenneforsterkeren på enn å kjøpe en brukt fra høggern eller brukt på Koed? Ser jo at nøkkelen sender ut signal så har på en måte eliminert bort feil med selve nøkkelen.
kenneth535 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 har samme broblem, men nøkkelen min responderer med seks blunk etter hold lås og 3 trykk låsopp???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå