Gå til innhold

BMW 633 e24: Lys fra USA til Euro: Hva må jeg bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har denne 633n som er import fra Texas. EU godkjenningen sier at lysa er amerikanske, så jeg må bytte dem til EU-stil, spesielt front blinklys....forkjellig farger osv.

Kan noen fortelle meg nøyaktig hva jeg skal kjøpe/bestille for å lettest løse dette?

Noen som har gjort dette før kanskje?

http://s51.photobucket.com/albums/f387/davelarue/bus/

passord = bmw633

Er også intressert i å bytte denne i en 323i, hvis det er interesse for det. Vil helst få den EU godkjent først da :)

Takk for tips :)

e89m6nc3eprmta26bjmf.jpg

Mvh.

davelarue

Skrevet

hm...rart jeg fikk feil på blinklys foran da. feil farge står det.

Noen som har noen bilder av europeiske 633er...evt hvor kjøper jeg euro lys i drammen området?

Mvh.

davelarue

Skrevet

I usa har de vel røde blinklys, også noe rart med parklys som ikke er lov her.

Men ta en tlf til biltilsynet eller der du tok eu kontrollen, så forklarer de det for deg.

Skrevet

Er ikke forskelln på blinklysa bare at det er markeringslys i dem? Slik at det lyser orange "parklys" i de også? Isåfall er det jo bare å klippe av ledningen som gjør at de lyser, eller koble de på bryter.

Skrevet

Det er spesifikt parklys forann som lyser feil farge ifølge eu-kontrollen. Kan jeg bare koble dette ut? Evt hvor kjøper jeg riktig farge?

Takk for all tips!

Skrevet

"Kan per i dag importeres på § 1-15, så fremt de er helt originale og har vært registrert i USA. Originale seler og lys er greit, men det må bygges om til "riktige" farger etter norske regler. Rødt markeringslys bak er ikke populært, det må ofte utkobles og avblendes. Det gule markeringslyset foran kobles ofte om til sideblinklys. Hvitt parklys foran er påkrevd, mens blinklysene foran og bak må være oransje.

Inntil 1/10 1999 kan ryggelysene bak omkobles til blinklys ved bruk av oransje pære, men det er da et krav at blinklysene er max 40 cm fra bilens ytterkant. Etter denne datoen er det påbudt med ryggelys.

Chassisnummer skal slås inn på rammevangen ved ett av forhjulene."

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... 47&Order=2

Skrevet

Parklys foran har du i blinklysene, dette er orange å de liker de ikke.

Du har sealdbeam lamper så de er ikke mulig å lure til parklys i orginallyktene.

De enkleste er og finne seg ett sett lykter fra en euro e24 som har parklys i hovedlykten.

Eventuelt kan du jo montere ekstralys med parklys bare for visningen sin del og kjøre US lys etterpå.

Skrevet

Tusen takk for tips folkens.

Hadde vœrt fint å funnet noen originale hovedlys med parklys inni. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe sånne lykter?

Mvh.

davelarue

Skrevet

Hei folkens,

Jeg har møtt en barriære her...i følge dere må jeg kjøpe hovedlys med parklys inni. Leter overalt...og finner ikke dette :/

Kan noen gi meg en link direkte til lysa jeg trenger så jeg kan bestille dem?

Det må vel være noen her inne som har en importert bmw classic?

Takk for tips!

Mvh.

David

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...