Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skulle hjem fra fjellet i dag etter en flott nyttårsfeiring. Starter bilen kjører rolig nedover fra fjellet. Merker at bilen går små rart. Liten respons i gassen. Motorlampa begynner å blinke og merker at bilen ikke går helt som den skal. Så ser jeg at bilen røyklegger hele veien bak meg.

Stopper og skrur av bilen. Prøver å starte igjen og bilen hoster og harker. Masse røyk.

Får NAF til å komme og han mener at toppakningen er gåen.

Har tidligere hatt samme problem for 1 år siden, hadde bilen på bilia i drammen. Da sa de at det var tett veivhusvenitlasjon. Den ble byttet samt en del annet. Har i ettertid hatt bilen inne 2 ganger seinere da jeg har klaget på at det lukter svidd olje i bilen. Så da har de byttet toppdekselpakning og en vakumpumpe og noen o-ringer osv.

Tips til hva jeg evt kan gjøre i forhold til reprasjon, garanti på reprasjon?

Skrevet

Var veivhusventilasjonen som hadde fryst igjen. Skiftet denne i fjor vinter hos bmw(bilia), men de hadde satt på en som det ikke var isolerte slanger. Så fikk dette på reklamasjon og en ny veivhusventilasjon med islolerte slanger :D

Skrevet
10 tusen spenn for et filter og slanger? Damn. Da gjør jeg det selv likevel mens jeg har bilen i deler her :P

Det var med ny olje, feilsøking, demontering og prøvekjøring.. Ja det koster flesk... Desverre

Skrevet

Nån som har noen bilder eller noe sånt av veivhus ventilasjon??For e jo sikkert det på min mors e46 316i 2003 mod.så kunna tenkt meg og tatt en titt på det...

Skrevet
Ah okei, Sånn sett ja :)

Da ere jo rimelig

nja, syns nå det er dyrt jeg da..fikk jo selvsagt bmw klubbensrabatt også. Men det er vel sånn det er når man har bmw..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...