Kristian Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24645042Vet denne ikke helt stemmer med hva du ønsker, men her har du jo både utseendet til m3 og motoren til m5 da får du jo i pose og sekk. også er den nesten ca dobbelt så dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Kan fint hente inn en M3 til deg fra BMW i Tyskland. Da får du også med 5års reklamasjonsrett, garantier osv osv send meg en mail/pm hvis du vil ha tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2011 Takk for hyggelig tlf samtale, millhouse. Og ellers gode tipse fra dere andre Jeg vil nok muligens droppe EDC... Om bilen skal få en tur til ESS, så vil den sikkert også bli litt stivere i fisken. Jeg hadde nok muligens ikke hatt samvittighet til å bytte ut EDC, selv mot et KW v3.. Sikkert flere som er enig.. Har satt ned nåværende bil på finn.no.. Håper på salg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Ring meg i morgen så kan jeg forklare det jeg nevnte i pm. Som jeg skrev der hadde jeg ikke vurdert å kjøpt en import m3 med mindre det er BMW Norge som har hentet den. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Blir bra det her. Regner med å få se no heftig kjøring på Våler når bilen er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Ring meg i morgen så kan jeg forklare det jeg nevnte i pm. Som jeg skrev der hadde jeg ikke vurdert å kjøpt en import m3 med mindre det er BMW Norge som har hentet den. Hvorfor ikke? Fordi hvis girkasse, motor og navigasjonen tar kvelden på en import bil når den er 2 år og 3 dager får du ikke dekket 1 kr av BMW. Er bilen kjøpt ny i Norge eller BMW Norge har tatt den inn og det samme skjer nå den er 4 år og 11 mnder(under 100 000km) så tar de regningen som da sikkert er på 150-200 tusen. Det er det samme om bilen har hatt 40 eiere eller 1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
setra Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Om du først skal bruke så mye penger på bil, ville eg gått for en ny RS4 Rått, rått, råtttt! Er ikke dette ett BMW forum? Er jo som å banne i kjerka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 Ring meg i morgen så kan jeg forklare det jeg nevnte i pm. Som jeg skrev der hadde jeg ikke vurdert å kjøpt en import m3 med mindre det er BMW Norge som har hentet den. Hvorfor ikke? Fordi hvis girkasse, motor og navigasjonen tar kvelden på en import bil når den er 2 år og 3 dager får du ikke dekket 1 kr av BMW. Er bilen kjøpt ny i Norge eller BMW Norge har tatt den inn og det samme skjer nå den er 4 år og 11 mnder(under 100 000km) så tar de regningen som da sikkert er på 150-200 tusen. Det er det samme om bilen har hatt 40 eiere eller 1. En importør er like fullt ansvarlig de 5 første årene, uansett om navnet er BMW Norge eller Bilimport AS. Eneste forskjellen er jo at mindre forhandlere har større sjans for å gå konkurs, hvor alle reklamasjonsrettigheter vil bortfalle. Når det er sagt, så har BMW AG en såkalt "rekulanz" (som til norsk kan oversettes som reklamasjonsrettighet) i tre år fra førstegangs resgistreringsdato, hvor de dekker eventuelle feil eller mangler som BMW Norge gjør i sin reklamasjonsperiode. Forskjellen her er at du må være klar over fremgangsmåte. Og til slutt er det jo de forsikringsselskapene som tilbyr motor- og drivverkforsikring. Dermed bør du være spart for de fleste eventuelle kostnadene. Dermed blir det vel til syvende og sist et spørsmål om pris, plassering, omdømme og ikke minst; servicegrad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Januar 5, 2011 Share Skrevet Januar 5, 2011 En importør er like fullt ansvarlig de 5 første årene, uansett om navnet er BMW Norge eller Bilimport AS. Eneste forskjellen er jo at mindre forhandlere har større sjans for å gå konkurs, hvor alle reklamasjonsrettigheter vil bortfalle. Når det er sagt, så har BMW AG en såkalt "rekulanz" (som til norsk kan oversettes som reklamasjonsrettighet) i tre år fra førstegangs resgistreringsdato, hvor de dekker eventuelle feil eller mangler som BMW Norge gjør i sin reklamasjonsperiode. Forskjellen her er at du må være klar over fremgangsmåte. Og til slutt er det jo de forsikringsselskapene som tilbyr motor- og drivverkforsikring. Dermed bør du være spart for de fleste eventuelle kostnadene. Dermed blir det vel til syvende og sist et spørsmål om pris, plassering, omdømme og ikke minst; servicegrad. Ja, det var noe sånt jeg trodde også, selv om jeg er langt ifra så opplyst om dette som det du tydeligvis er. Uansett, jeg skal ikke blande meg inn i denne diskusjonen da jeg vet alt for lite om det. Jeg var bare nysgjerrig da jeg syntes det hørtes veldig rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 En importør er like fullt ansvarlig de 5 første årene, uansett om navnet er BMW Norge eller Bilimport AS. Eneste forskjellen er jo at mindre forhandlere har større sjans for å gå konkurs, hvor alle reklamasjonsrettigheter vil bortfalle. Når det er sagt, så har BMW AG en såkalt "rekulanz" (som til norsk kan oversettes som reklamasjonsrettighet) i tre år fra førstegangs resgistreringsdato, hvor de dekker eventuelle feil eller mangler som BMW Norge gjør i sin reklamasjonsperiode. Forskjellen her er at du må være klar over fremgangsmåte. Og til slutt er det jo de forsikringsselskapene som tilbyr motor- og drivverkforsikring. Dermed bør du være spart for de fleste eventuelle kostnadene. Dermed blir det vel til syvende og sist et spørsmål om pris, plassering, omdømme og ikke minst; servicegrad. De 5 første år fra førstegangsreg. eller fra kjøpsdato? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 En importør er like fullt ansvarlig de 5 første årene, uansett om navnet er BMW Norge eller Bilimport AS. Eneste forskjellen er jo at mindre forhandlere har større sjans for å gå konkurs, hvor alle reklamasjonsrettigheter vil bortfalle. De 5 første år fra førstegangsreg. eller fra kjøpsdato? På nyere bruktbiler kjøpt fra forhandler er det som hovedregel fem års reklamasjonsfrist. På eldre bruktbiler kjøpt fra forhandler er det to år. På biler kjøpt fra privatperson er det alltid to år. Hvor grenser går for nyere kontra eldre, og hvilken dekningsomfang dette gir må vurderes i hvert enkelt tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Enig med Larsen nesten ... Kjør Bilstein B16 pss10, natt og dag i forhold til orginal understellet .. "gyngehest ".... lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 En importør er like fullt ansvarlig de 5 første årene, uansett om navnet er BMW Norge eller Bilimport AS. Eneste forskjellen er jo at mindre forhandlere har større sjans for å gå konkurs, hvor alle reklamasjonsrettigheter vil bortfalle. De 5 første år fra førstegangsreg. eller fra kjøpsdato? På nyere bruktbiler kjøpt fra forhandler er det som hovedregel fem års reklamasjonsfrist. På eldre bruktbiler kjøpt fra forhandler er det to år. På biler kjøpt fra privatperson er det alltid to år. Hvor grenser går for nyere kontra eldre, og hvilken dekningsomfang dette gir må vurderes i hvert enkelt tilfellet. Det gjelder altså fra kjøpsdato? Er dette noe som videreføres når bilen selges? F.eks. bil kjøpt fra forhandler til privatperson og denne privatpersonen selger den videre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2011 Enig med Larsen nesten ... Kjør Bilstein B16 pss10, natt og dag i forhold til orginal understellet .."gyngehest ".... lol Er det noen komplikasjoner ved å kjøpe en med EDC, for deretter å bytte til bilstein-kontra en m3 uten EDC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Er dette noe som videreføres når bilen selges? F.eks. bil kjøpt fra forhandler til privatperson og denne privatpersonen selger den videre igjen. Ja det videreføres. frivillig å velge vilket ledd man går på. Vi har akkurat måtte ta en regning på en bil der garantien er ute. Kunden vår solgte bilen videre til en privatperson og så fikk bilen motorproblemer. Vi ender opp med en regning på 30 000kr samt betale togbiletten hjem for kunden samt feilsøkingen på det andre verkstedet!! Ironisk nok så er dette en import bil som BMW Norge hadde tatt regningen på hvis den hadde vært kjøpt ny i Norge, men siden det er import fra det åpne tyskemarkedet så blander de seg ikke. Det er da etter min mening forskjellen på å kjøpe bilen på ett ordentlig sted og Kebab huset Bil og Båt. En sånn situasjon der hadde medført forbrukerrådet og masse styr, men vi vet hva kunden har krav på og vi vet at VG gjerne lager en sak om at vi ikke gjør som kunden har krav på. Hva Kebab huset Bil og Båt gjør er det ingen som bryr seg om da ingen forventer noe mer fra de. men nå er det veldig mye OT!! Men jonr hva med denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26159470 ESS kan leke med den også!! Eller denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26139926 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå