Harabo Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Her om dagen så kjeda jeg meg litt, så jeg fant ut at vi studerer kjøre computeren litt. Så jeg gikk inn i den "hemmerlige" test menyen, også videre inn i meny 19... I meny 19 så greide jeg og komme på 20 eller 21, og der stod det bare reset.. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre da, så jeg holdt inne knappen og da ble tyderlig vis alt resatt. Alle tellerene gikk til max og ned igjen. Og alt utenom tripteller/km teller resatte seg. Jeg har merket (vet ikke om det er tilfeldig eller ikke) men at den benytter mere drivstoff, og går litt bedre... Vil det da si at jeg kan styre insprøytning osv inne ifra bilen? Jeg har også merket det at parklysene mine står på hele tiden, uansett modus. (har montert Angel Eyes på park lyktene, så gjør ingenting. Får bare angel eyes da nærlys/fjernlys også står på ) Og går det ann og stille inn sånn at parklysene går automatisk på da jeg starter bilen, pluss at anti spinn står av da jeg starter bilen? Så slepper jeg og trykke på dem 2 knappene xD Og er det noe jeg burde stille på etter at jeg resatte?
Disaster Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Ja det er det men jeg vet ikke hva LOL...........
Olelink Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 E36 du snakker om eller ? Greit å komme med litt mer info før du skriver. Du har livlig fantasi om hva kjørekompen skulle kunnet utrette, men må nok skuffe deg på det meste. Nei, du kan ikke stille innsprøytningen eller lignende motorparametre innenfra bilen. Så om du mener bilen din går bedre og/eller bruker mer bensin har dette ingenting! med kjørekompen å gjøre. Såklart står parklysene på i alle modus, det skal de gjøre og nei, det kan ikke stilles inn. Om det er e36 du snakker om så er det nærmeste du kommer (med en orginal løsning) automatiske kjørelys som er en del av "Nordic countries" utstyrspakken om den er kjøpt ny i Norge. Om du skal ha samme funksjon på parklysene må du nok koble opp dette selv ved f.eks å koble om hva som skal lyse i "auto" funksjonen på lysbryteren om du har den ovenfornevnte bryteren. Om ikke får du legge opp egen tilførsel til parklysene som styres av ett hovedrelé. Personelig ser jeg ikke gevinsten i timesvis med jobb for å gjøre noe du bruker 1sek på ved hver oppstart (vri bryteren i parklys stilling). Ikke om ting fungerer som før (gjennomsnitts forbruk, hastighet osv). Kjørekompen på e36 har ingen innvirkning på noe annet i bilen enn Code funksjonen opp mot motorhjernen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå