reziarfg Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Jepp nå har jeg kjøpt ny bærearm og har testa litt for å få av den gamle, MEN! Åssen i h***** klarer man å komme til den mutteren i midten? Åltså den bærekulen i midten av bærearmen, det er ekstremt trangt og krongete! Og hvor vanskelig er det å få av og gjenbruke bakre foring? Gjør meg ingenting å knote litt så lenge det lar seg gjøre!
Kai-P. Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Det kan lønne seg å bruke muttertrekker med forlenger(e) og ta den mutteren fra motorrommet. Foringen i bakkant løsner lett med litt varme, og sklir lett på igjen med litt WD-40.
reziarfg Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 Takker kai! Mulig jeg har en muttertrekker liggende, ska se hva jeg får gjort iløpet av dagen
Kai-P. Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Det er greit å bruke muttertrekker, for jeg er 99% sikker på at den mutteren kommer til å svive ellers - og det er ikke gøy.. Det skjedde ihvertfall for meg.
reziarfg Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 nå har jeg fått av hele armen, gjenstår "bare" å få av den foringa... prøver å varme den opp i ei bøtte varmt vann, noen som har no andre forslag? virker som gummien sitter ganske bra..
reziarfg Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 funka med varmt vannbad og sånn biltema gaffel, etter det så festa jeg den i den nye bærearmen med margarin fra kjøleskapet og muskelkraft, virka som den satt bra så nå har jeg spart noen tusenlapper på det og... begynner å bli mye hjemmemekk på bimmern nå hehe
Fisher Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Faktisk litt imponert at du klarte å feste de foringene.. Men jeg lå på bakken på siden av bilen da jeg prøvde så var sikkert derfor jeg ble så helvettes plaga Prøvde med fett på dem.. men det virka bare som festet ble bedre.. ente opp men å stikke på på gsbildeler å få det gjort til slutt
reziarfg Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Ble litt overraska selv at det gikk såpass greit... Men nå har jeg fått ett nytt problem, den nye bærearmen har endret toe vinkelen.. det var forsåvidt greit men jeg veit ikke om den er endret til der den skal være pga den gamles slitasje eller om den nye har gjort vinkelen feil. lite keen på å ta en firehjulskontroll, men nå virker det som det er et snev av TOE-OUT og det er vel ikke riktig vel? Bilen er stabil og flott å kjøre forresten, bedre retningstabil enn den var! Det føles hvertfall sånn, mulig en placeboeffekt spiller litt inn her men. Mulig jeg bare justerer litt sjøl på feelinga, men åssen skal egentlig toe være på e36?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå