Setromen Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Jeg har en 94 525 tds touring som jeg ikke er sikker på om er senket. Dette måtte jeg finne ut før jeg fikk den inn på 4-hjulskontroll. Er det noen mål jeg kan ta for å finne ut dette??
bmw520 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Halloen Eirik Tja, høyden kan variere litt dessverre, så det er ikke så lett, men jeg ville nå ha sjekket fjærene først, sett om dem ser org ut, om dem har en annen farge en svart f,eks, men slik jeg har sett bilen så mistenker jeg at den er org
Setromen Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Tenkte kanskje de gjekk an å måle frå center nav å upp i skjermbogen ell noggo slik, for den høgda har nå ingen påvirkning tå dekk størelse.
bmw520 Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Er egentlig litt vansklig det, da fjører kan gi etter/synke sammen pga slitte fjærer, men du ser det først og fremst på fjærene, har i værtfall aldri sett svarte senkefjærer, utenom orginal M-tech senking da. PS. e du heime at i hælga el no, så kan e tå en titt da veit du
Kai-P. Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Ifølge Bentley-manualen er original høyde fordelt slik; -Foran: 588 mm. -Bak: 522 mm. Disse avstandene er målt fra hjulbue til nedre felgkant - gjelder biler med standard understell og 15" hjul. Ta disse målene med en klype salt, fjærer vil naturlig nok sige litt med årene. Men da har du i det minste en pekepinn.
S.Hafsmo Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 over en halvvmeter?? det hørtes da voldsomt drøyt ut spør du meg. Det er forøvrig lite vits å måle en bil med slitte dempere og fjører. Siger mye med åra. min ble nesten en cm høyere med 40mm senk bak.
Kai-P. Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Disse målene er tatt fra nedre felgkant og opp til hjulbuen, ikke fra felgsenter, bare for å spesifisere det.
Setromen Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Ok, jeg målte fra bakken og opp i hjulbuen forige helg, og det var 63 cm, men tenker jeg får se på fjørene og se etter om de er orginale. Jeg syntes de var litt merkelig at verkstedet ikke klarte å ta firehjulskontroll hvis bilen var senket, men det stemmer sikkert.
S. Gunstad Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Ok, jeg målte fra bakken og opp i hjulbuen forige helg, og det var 63 cm, men tenker jeg får se på fjørene og se etter om de er orginale. Jeg syntes de var litt merkelig at verkstedet ikke klarte å ta firehjulskontroll hvis bilen var senket, men det stemmer sikkert. Det høres jo rart ut ja. Normalt må man ta NY 4-hjulskontroll etter senking...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå