Johnsen Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Må bare spørre siden jeg selv er helt blank innenfor området... Er det noen som har en enkel regnemåte for å beregne prisen på en bil fra man kjøper den i euro i tyskland, til den er ferdig tollet og registrert i Norge? Hvis bilen feks koster 20 000eur!?
Jørgen Lie Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Hvis du skal kjøpe bil i utlandet så gjør det hos forhandler. Da slipper du MVA i utlandet, dog du må legge ut for den, men får den tilbake. Om en bil koster 20.000Euro til forhandler, kan du trekke bort 19% (trooor jeg). SÅ kan du regne ut på en kalkulator hva prisen på bilen blir. Røft regnet kan du legge på ca 10.000,- til han som skal se på bilen, samt frakt, og rundt 10.000,- til den som er kontaktperson i Norge, og som fikser alle avgifter, papirer skilter osv. Dette er et raskt overslag, som sikker kan avvike både opp og ned. Jeg sjekket dette med flere importører i Norge, og alle hadde ca samme pris. Tett oppunder 10.000 i frakt samt mann i utland, og ca 10.000 til importøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå