Johnsen Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 Må bare spørre siden jeg selv er helt blank innenfor området... Er det noen som har en enkel regnemåte for å beregne prisen på en bil fra man kjøper den i euro i tyskland, til den er ferdig tollet og registrert i Norge? Hvis bilen feks koster 20 000eur!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 www.toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 Hvis du skal kjøpe bil i utlandet så gjør det hos forhandler. Da slipper du MVA i utlandet, dog du må legge ut for den, men får den tilbake. Om en bil koster 20.000Euro til forhandler, kan du trekke bort 19% (trooor jeg). SÅ kan du regne ut på en kalkulator hva prisen på bilen blir. Røft regnet kan du legge på ca 10.000,- til han som skal se på bilen, samt frakt, og rundt 10.000,- til den som er kontaktperson i Norge, og som fikser alle avgifter, papirer skilter osv. Dette er et raskt overslag, som sikker kan avvike både opp og ned. Jeg sjekket dette med flere importører i Norge, og alle hadde ca samme pris. Tett oppunder 10.000 i frakt samt mann i utland, og ca 10.000 til importøren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå