fdl Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Skrevet Januar 6, 2011 Jepp, fordel med skikkelig utstyr til å skifte foringer med, ellers tar det sin tid hehe, rett utstyr er mer enn halve jobben
GeirAndre Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 gromt... :) må vel snart begynne å tenke på å konvertere til manuell en gang selv:)
fdl Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Da er powerflex foringene montert. Var en grei jobb med å presse ut gamle foringer, og de nye foringene ble enkelt presset inn med hendene. For å presse ut foringene brukte jeg div. piper. foringene på vei ut: Alle foringene ute. Trikset med å få foringen fra bærearmen lett ut, er å først presse ut senter, så presse ut resten av foringen: Nye powerflex foringer montert: Da jeg skulle montere bærearmen var det veldig vanskelig å få presset foringen/bærearmen langt nok opp slik at bolten kunne tres igjennom senter. Det var en sveisefuge som gjorde at gumminen stoppet, så jeg måtte bruke mye kraft til å få foringen langt nok opp. Har noen av dere opplevd dette?
GeirAndre Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 nå blir den nok tight og fin:) har du noen dempere på bilen din? i såfall planer om noe?
NBCustom Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 arbeidet ser bra ut, selv om jeg ikke er helt fan av manuell kasse i biler med v8.
fdl Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 nå blir den nok tight og fin:)har du noen dempere på bilen din? i såfall planer om noe? Ja, jeg har satt på supersport senkefjærer som senker 30/50, ellers orginale dempere. På sikt blir det vel byttet ut med noe coilovers, men det blir ikke før neste vinter.
fdl Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 30/50.... ? hmm.. Husker ikke nøyaktig, men noe rundt der.
///MPower Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 tok du ut motor med girkassen på?? må vel ikke demontere grenrøret hvis kassen er tatt av, da kan man vel løfte motor rett opp og ut?
fdl Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 tok du ut motor med girkassen på?? må vel ikke demontere grenrøret hvis kassen er tatt av, da kan man vel løfte motor rett opp og ut? Girkassen var montert på motor når jeg tok ut motor. Såg ingen annen utvei enn å skru av grenrørene på høyre side. Det blir en større oppdatering i måren, da jeg skal montere motor osv.
fdl Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Nå er ny motor og girkasse satt i bilen. Jeg måtte demontere grenerørene på høyre side og senke traversen, ellers går det ikke an å få motoren inn med girkasse. Dette gikk forholdsvis raskt og enkelt. Etter dette var det bare å montere ledningsnettet og motoren startet på første forsøk, med fri eksos Video av første oppstart: Pedalsett montert: Motor på vei inn: Styre snekken som lager problemer: Grenrør monteres: Motor klar til start:
Hoem Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Da har du et 3liter svinghjul, eller m5 svinghjul., Du har ikke 540 svinghjul jaffal, for det er 265mm, det ville ikke passet med 240mm clutchen din. Han har svinghjul fra 540 e39 og den 240mm clutchen har sterke fjæerer enn 265 og var det eneste som holdt med kompresssor, med 265 oppsett var det bare sluring. FDL: glemte å fortelle deg at jeg sjekket oljepumpen annenhvert oljeskift og byttet bunnpannepakning og satte til med locktite og korrekt moment. Ser du har sendt meg noen pm, har ikke vært her på en stund og kommer ikke til å være det heller. kan kontakte meg på 93025033 om du lurer på noe!. Er nye simringer i front og bakkant av motoren også. Jeg brukte fina first olje på motoren forresten 5w-40, byttet hver 5000. Dette etter jeg fikk målt smøreverdien på castrol 5-40 c3 oljen som jeg brukte først etter endt oljeintervall, den var rundt 20% lavere enn fina olja. Lykke til !
fdl Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Da har du et 3liter svinghjul, eller m5 svinghjul., Du har ikke 540 svinghjul jaffal, for det er 265mm, det ville ikke passet med 240mm clutchen din. Han har svinghjul fra 540 e39 og den 240mm clutchen har sterke fjæerer enn 265 og var det eneste som holdt med kompresssor, med 265 oppsett var det bare sluring. FDL: glemte å fortelle deg at jeg sjekket oljepumpen annenhvert oljeskift og byttet bunnpannepakning og satte til med locktite og korrekt moment. Ser du har sendt meg noen pm, har ikke vært her på en stund og kommer ikke til å være det heller. kan kontakte meg på 93025033 om du lurer på noe!. Er nye simringer i front og bakkant av motoren også. Jeg brukte fina first olje på motoren forresten 5w-40, byttet hver 5000. Dette etter jeg fikk målt smøreverdien på castrol 5-40 c3 oljen som jeg brukte først etter endt oljeintervall, den var rundt 20% lavere enn fina olja. Lykke til ! Takk for info. Jeg tar kontakt med deg hvis det er noe.
hanskr Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Nice så du bruke org 530 ledningsnett på 540'n ?
fdl Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Skrevet Januar 19, 2011 Nice så du bruke org 530 ledningsnett på 540'n ? Jepp, Det meste var likt. Det ensest jeg byttet var noen signal/sensorer (tror jeg) som sitter under innsuget og som blir koblet til på oppsiden av innsugsboksen. På 540 er det bare 2 pinner i hver kontakt, mens på 530en var det 3 pinner i hver kontakt. Det er disse kontaktene jeg mener:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå