hanskr Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Takker du ka me hjernen da bruker du 530 hjernen og tok vekk automathjerna eller 540manuell hjerne ? gi bedskje om eg øydelegg tråden din me alle spm
fdl Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Skrevet Januar 19, 2011 Takker du ka me hjernen da bruker du 530 hjernen og tok vekk automathjerna eller 540manuell hjerne ? gi bedskje om eg øydelegg tråden din me alle spm Jeg brukte hjerne fra 540.
fdl Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Skrevet Februar 4, 2011 Hvordan går det Fredrik? Noen fremgang? Joda, går da fremover Har montert fronten, lufta clutchen, lufta servoen, montert mellomaksel, fått på plass diffen. Forhåpentligvis får jeg blant annet stikkakslinger i morgen, slik at bilen blir kjørbar. Ellers er planen å lufte bilen neste fredag med prøveskilt
S.Hafsmo Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Hvorfor har spjeldet til innsuget ditt en 90graders vinkel og bare 3" utvendig diameter, mens mitt spjeldhus er 3.5" utvendig diameter og har ingen vinkel? Ditt: mitt (til venstre, 530i til høyre): Edit: Tror forresten det har noe med ACS og gjøre. Har du antispinn på din?
fdl Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Jeg har brukt spjeldet fra b30 motoren, da det var en kontakt som ikke var med spjeldet fra b40 motoren. Jeg har også acs. Ang. innsuget, så har jeg motsatt av deg. Orginalt innsug fra b30 er innsuget til venstre. Innsuget til høyre er det som sto på b40 motoren.
S.Hafsmo Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 hva er diameter på det spjeldet du bruker da? Har du fortsatt spjeldet som sto på B40 motoren? Og var dette og vinklet?
fdl Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Har ikke mulighet til å måle diameteren på spjeldet nett nå. Har det spjeldet som sto på motoren ja. Legger ved et bilde. Som du kan se er dette noe modifisert.
S.Hafsmo Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Er det der det gamle spjeldhuset? synes bare det var litt merkelig at biler med ASC skulle ha mindre spjeldhus enn en bil uten. Såfremt det ikke er uoriginalt det som sto på Hylle's bil. Skal du ha det gamle spjeldhuset eller kan jeg få kjøpe det av deg?
fdl Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Jepp, det er spjeldhuset som sto på b40 motoren. Spjeldet er sveist som du kan se. Jeg kan ta noen flere bilder av det, men det blir ikke før om noen dager/helga. Jeg trenger det ikke så du kan få det for en billig penge.
S.Hafsmo Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ikke noe stress, er på bøljan blå de kommende 4 uker. Dog er det jo alltid gøy med bilder.
fdl Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Ikke noe stress, er på bøljan blå de kommende 4 uker. Dog er det jo alltid gøy med bilder. Skal fikse noen bilder av spjeldet. Ellers må jeg fikse en liten oljelekkasje, nødblink som ikke vil av, montere stikkakslinger, skifte olje og filter. Satser på å få bilen kjørbar til helgen
fdl Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 I dag monterte jeg stikkakslingene og fikk prøvekjørt bilen litt. Alt virker som det skal og det er ingen ulyder som jeg har hørt hittil. Neste fredag skal jeg kjøre bilen på vegen med prøveskilt og da blir det vel en liten oppdatering med bilder osv.
S.Hafsmo Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Det måtte da føles godt? Alltid spennende når man skal ut på første prøvetur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå